جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

«بیوه‌های مرگ‌» که با طراحی نقشه‌ای بسیار پیچیده ۲ مرد بی‌خانمان را به قتل رساندند تا حق بیمه میلیونی آنها را به دست آورند، در دادگاه عالی لس آنجلس به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، درنخستین شب‌های ماه می ۱۹۹۹، ماموران پلیس لس‌آنجلس جسد مردی ناشناس را در یکی از خیابان‌های جنوب شهر پیدا کردند که بر اثر تصادف با خودرو جان باخته بود اما ضارب بدون برجای گذاشتن سرنخی از صحنه فرار کرده بود. 

وقتی تحقیقات بعدی نشان داد قربانی حادثه، مرد ۵۰ ساله بی‌خانمانی به نام مک‌دیوید است دیگرهیچ کس به اینکه ممکن است ماجرای تصادف یک صحنه‌سازی‌ برای پوشاندن جنایتی وحشتناک باشد، فکر نکرد.

کمتر از یک ماه بعد، مرد بی‌خانمان ۷۳ ساله‌ای به نام پائول وادوس نیز در جریان ماجرایی مشابه بر اثر تصادف با خودرو در داخل خیابانی خلوت جان باخت اما پلیس از راننده فراری این حادثه نیز هیچ سرنخی به دست نیاورد.

افشای ۲ جنایت خونین بعد از ۶ سال

آوریل ۲۰۰۵ در حالی که نزدیک به ۶ سال از این ۲ تصادف خونین می‌گذشت، کارآگاهان جنایی لس آنجلس مدارکی به دست آوردند که نشان می‌داد احتمالا مرگ مک دیوید در اثر یک تصادف ساختگی رخ داده و او در واقع قربانی نقشه‌ای مرگبار شده است.

وقتی در جریان این تحقیقات مشخص شد بعد از مرگ این مرد بی‌خانمان، ۲ زن که از مدتی قبل پرستاری وی را برعهده داشته‌اند، با گرفتن حق بیمه عمر وی به ثروتی میلیونی رسیده‌اند این احتمال که آنها از ماجرای قتل اطلاع داشته و حتی آن را طراحی کرده باشند، قوت گرفت.

دلیل دیگری که پلیس را بیش از حد به این ۲ زن مشکوک کرد، این بود که آنها، مرد بی‌خانمان را با پرداخت مبلغ بیمه‌ عمری بسیار بالا و حتی در حد هنرپیشه‌های  سینما بیمه کرده‌ بودند.

وقتی در ادامه تحقیقات مشخص شد که این ۲ زن ۷۷ و ۷۵ ساله به نام‌های هلن گولای و اولگا روتراشمیت، بعد از مرگ پائول وادوس – بی‌خانمان ۷۳ ساله- حق بیمه او را نیز دریافت کرده‌اند، آنها به اتهام طراحی نقشه قتل مردان بی‌خانمان برای گرفتن حق بیمه آنها دستگیر شدند.

در جریان نخستین بازجویی‌ها زنان جنایتکاراگر چه قصد داشتند وانمود کنند مرگ مردان بی‌خانمان یک حادثه بوده است و آنها طبق قانون، حق بیمه‌ای را که به نام خودشان بوده، دریافت کرده‌اند، اما سرانجام لب به اعتراف گشوده و راز این ۲ جنایت را فاش کردند.

غذا در مقابل مرگ

روتراشمیت در جریان بازجویی‌ها در مرکز پلیس لس آنجلس گفت: بعد از آنکه افراد بی‌خانمانی را که گرسنه و بیمار بودند پیدا می‌کردیم آنها را به خانه خود برده و از آنها مراقبت می‌کردیم، آنها نیز با تصور اینکه ما با اهداف انسانی از آنها نگهداری می‌کنیم ، حاضر می‌شدند هرکاری از آنها می‌خواستیم، انجام دهند.

بعد از مدتی به‌صورت صوری با آنها ازدواج می‌کردیم و برای آنها حق بیمه‌های سنگین به نام خودم و یا همدستم می‌گرفتم، سپس آنها را در جریان تصادف‌های ساختگی سربه نیست کرده و حق بیمه‌شان را می‌گرفتیم که از این طریق 3میلیون‌دلار به دست آوردیم.

تصمیم برای حبس ابد

روز چهارشنبه گذشته قضات دادگاه لس‌آنجلس به بررسی جنایت‌های متهمان- که مطبوعات آمریکا به آنها لقب بیوه‌های مرگ داده‌اند- پرداختند و سرانجام برای آنها مجازات حبس ابد بدون بخشش را درنظر گرفتند.

کد خبر 49141

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز