مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: مرحله یک خط 4 مترو در محدوده مرکزی پایتخت و نیز ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی در بزرگراه تهران – کرج در مراسم‌ ویژه‌ای با حضور شهردار تهران شنبه 31 فروردین رسما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند

در نخستین مرحله از خط 4 مترو، 3  ایستگاه جدید به بهره‌برداری می‌رسند که 2  ایستگاه آن در محل 2  دروازه قدیمی تهران یعنی دروازه شمیران و دروازه دولت واقع شده‌اند و ایستگاه سوم نیز در میدان قدیمی فردوسی قرار دارد.

براساس این گزارش، ایستگاه دروازه شمیران که در تقاطع زیر زمینی با خط 2 مترو واقع شده با 10 هزار متر مربع مساحت در عمق 30 متری زمین دارای 4طبقه و 3 ورودی است و بیمارستان طرفه، آموزش و پرورش منطقه 12، اداره کل تربیت بدنی استان تهران و سازمان نظام وظیفه را تحت پوشش دارد.

ایستگاه دروازه دولت نیز که در تقاطع زیر زمینی با خط یک مترو قرار دارد با 10 هزار و 500 متر مربع مساحت در عمق 26 متری زمین دارای 4 طبقه و 3 ورودی است و سازمان بهزیستی کشور و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی را پوشش می‌دهد.

سومین ایستگاه نیز ایستگاه فردوسی است که با 12 هزار متر مربع مساحت در عمق 19متری زمین دارای 2 طبقه و 4 ورودی است و کمیته امداد   امام خمینی، بیمارستان دادگستری، سینما فردوسی، سازمان امور جانبازان و هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان را زیر پوشش دارد.

تجهیزات مرحله یک خط 4 مترو تنها در مدت 5 ماه گشایش اعتبار، طراحی، ساخت، حمل و ترخیص شده و در مدت یک ماه نسبت به نصب، تست و راه‌اندازی آن اقدام شده که رکورد جدیدی در عملیات تجهیز مترو محسوب می‌شود و تاکیدی بر امکان ساخت 15 کیلومتر خط مترو در سال است.

براساس این گزارش، تونل مرحله یک خط4 مترو به طول 5/2 کیلومتر از شرق ایستگاه دروازه شمیران تا غرب میدان فردوسی کشیده شده که یک سه راهی به طول 77 متر و نیز یک تونل ارتباطی به‌منظور برقراری ارتباط خط4 به خط دو به طول 167 متر را نیز باید به آن
اضافه کرد.

کاهش مسافران ایستگاه امام خمینی
این گزارش اضافه می‌کند: این قطعه از خط4 مترو در ایستگاه دروازه شمیران با خط 2 و در ایستگاه دروازه دولت با خط یک دارای تقاطع است و مسافران می‌توانند از این 2 ایستگاه برای تعویض خط و انتقال به سایر خطوط استفاده کنند و انتظار می‌رود با توزیع مسافران در ایستگاه‌های جدید، از انبوه مراجعان به ایستگاه امام خمینی کاسته شود.

افتتاح ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی
امروز علاوه بر راه‌اندازی نخستین مرحله خط 4 مترو، ایستگاه رو زمینی ورزشگاه آزادی به‌عنوان نهمین ایستگاه خط تهران – کرج– مهرشهر نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
با افتتاح این ایستگاه که با زیر بنای 6 هزارمترمربع در قطعه زمینی به مساحت 35هزار متر مربع در حد فاصل ایستگاه اکباتان و ایستگاه چیتگر و در شمال بزرگراه تهران – کرج واقع شده، دسترسی به ورزشگاه آزادی از طریق شبکه مترو برای شهروندان تهران و کرج به راحتی امکانپذیر می‌شود.

کد خبر 49146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز