دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

مهبد آستانی: هم‌زمان با نمایش عمومی "قصه اسباب‌بازی 3" در سال 2010، دو قسمت اول و دوم آن هم به صورت سه بعدی به نمایش در می‌آیند.

جان لستر کارگردان نسخه اصلی کار دوباره‌سازی این فیلم‌ها را انجام داده و از حاصل کار نیز بسیار راضی است.

 او می‌گوید: «اگرچه این دو انیمیشن کامپیوتری همان فیلم‌های قبلی هستند، ولی کارهایی کاملاً تازه و نو به‌نظر می‌رسند. تماشای این فیلم‌ها به صورت سه بعدی یک تجربه جدید و شگفت‌انگیز است.

تصور ما این است که تماشاگران قصه اسباب‌بازی 1 و 2 نسخه‌های جدید را هم دوست داشته باشند و از دیدن آنها لذت ببرند. خود من از دیدار مجدد شخصیت‌های مختلف فیلم به این شکل جدید ذوق زده شده‌ام.

در عین حال، دوستداران این مجموعه فیلم در قسمت سوم با یک سری ماجراجویی‌های بزرگ و جذاب برای باز، وودی و بقیه عروسک‌های اتاق اندی روبه‌رو خواهند شد. به همین خاطر ما فکر کردیم خیلی خوب است که تماشاگران یک بار دیگر به دیدن ماجراجویی‌ها و تجربه‌های این شخصیت‌ها در دو قسمت قبل بنشینند. تصورم این است که تکنیک سه بعدی، فرصت‌های خوب و بزرگی را برای هنر انیمیشن فراهم می‌کند. به همین دلیل من و همکارانم قصد داریم از تکنولوژی جدید برای تعریف قصه‌هایمان استفاده کنیم.»

قسمت سوم قصه اسباب‌بازی، هم به صورت معمولی و هم به صورت سه بعدی به نمایش عمومی در می‌آید. قسمت اول فیلم سال 1995 نمایش داده شد. این فیلم اولین محصول سینمای انیمیشن بود که به صورت کامپیوتری ساخته شد و منتقدان سینمایی از آن به عنوان انقلابی در سینمای انیمیشن نام بردند.

 فیلم را کمپانی قدیمی والت‌دیزنی با همکاری شرکت کامپیوتری پیکسار تهیه کرد. موفقیت این فیلم باعث رونق تولید انیمیشن‌های کامپیوتری شد. این مسئله در عین حال باعث شد تا به تدریج ساخت انیمیشن‌های دستی متوقف شود.

قصه اسباب‌بازی در باره یک سری عروسک‌ است که وقتی صاحب آنها- پسری به نام اندی- در اتاق نیست، جان می‌گیرند.

 وودی گاوچران (با صدای تام هنکس) عروسک مورد علاقه اندی است. اما با ورود عروسک فضانورد تازه‌ای به نام باز (با صدای تیم آلن) اوضاع تغییر می‌کند. باز تبدیل به عروسک محبوب اندی می‌شود و وودی تصمیم می‌گیرد جایگاه قبلی خود را از او پس بگیرد. این رقابت باعث خلق  حوادث بامزه و سرگرم کننده ای می‌شود. سازندگان فیلم قصه قسمت سوم را لو نداده‌اند تا جذابیت تماشای آن برای تماشاگران حفظ شود.

کد خبر 49178

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز