مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تردد در محورهای ورودی و خروجی استان از ۱۹ تا ۲۶ اسفند ماه امسال ۲۹ درصد کاهش داشته است.

تردد در جاده‌های خراسان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله جلال‌زاده روز چهارشنبه ۲۸ اسفند افزود: نتایج برگرفته از سامانه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌های استان، کاهش ۲۹ درصدی تردد در هفته اخیر را نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان داده که از میان روزهای هفته، پنجشنبه و جمعه‌ها روزهای اوج سفر را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۲۲ هزار وسیله نقلیه از ابتدای اسفند به استان وارد و بیش از ۳۲۳ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده‌ است که نشان‌ دهنده کاهش ۱۷ درصدی مجموع تردد ورودی-خروجی استان نسبت به بازه مشابه سال گذشته است.  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به تدابیر راهداری در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به درخواست مرکز بهداشت علاوه بر استقرار تیم پایگاه مرکز بهداشت شهرستان سربیشه در محل پایانه مرزی ماهیرود، نظارت بر ترددها در ورودی پایانه تشدید شده است.

جلال‌زاده با بیان این‌که روزانه ۲۰۰ مسافر از طریق پایانه مرزی ماهیرود تردد می‌کنند افزود: ضد عفونی سالن‌های تجاری و مسافری و همچنین نظافت کامل و ‌مستمر مکان‌های عمومی پایانه مرزی به طور روزانه انجام می‌شود.

وی افزایش حوادث جاده‌ای از نوع واژگونی را مهمترین معضل جاده‌های استان عنوان کرد و گفت: این موضوع معمولا به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر ۲ ساعت رانندگی، از راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

جلال‌زاده بیان کرد: امیدواریم با توجه به فعالیت ۵۸ ایستگاه ثبت تخلف سرعت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح محورهای اصلی استان و اِعمال قانون رانندگان متخلف براساس سرعت متوسط، امنیت کاربران و مسافران جاده‌ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند، افزایش یابد و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در محورهای استان باشیم.

وی با اشاره به شروع ساخت ۹ استراحتگاه بین راهی از ابتدای امسال در محورهای استان گفت: این استراحتگاه‌ها شامل سکو، سایبان، منبع آب و روشنایی است که با اعتبار حدود ۱۱۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت.  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۲ استراحتگاه به صورت کامل اجرا شده و چهار مورد آن به پیشرفت ۸۰ درصد رسیده است.  

وی اظهار داشت: سه استراحتگاه با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده تکمیل شود.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند به ۱۱۹ نفر رسید و تاکنون ۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند.

کد خبر 493769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha