به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با تعطیلات طولانی مدت و ناخواسته مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزش دانشآموزان به دو شیوه آموزش تلویزیونی و مجازی در حال انجام است.
با وجود اینکه جریان آموزش دانش آموزان تعطیل نیست و آموزشها به شکل مجازی ادامه دارد اما با وجود نقایص و مشکلاتی که در شیوه آموزش مجازی وجود دارد، نگرانیهایی درباره وضعیت تعمیق یادگیری دانش آموزان وجود دارد از سوی دیگر برخی دانشآموزان به ویژه در مناطق محروم و روستایی به فضای مجازی دسترسی ندارند، این موارد ضرورت مرور مجدد مطالب ارائه شده در جریان آموزش مجازی را پس از بازگشایی مدارس دو چندان میکند.
وضعیت بازگشایی مدارس نیز هنوز مشخص نیست و آن گونه که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است هر زمان که ستاد ملی کرونا اعلام کند مدارس باز میشوند با این وجود سناریوهای مختلفی برای بازگشایی مدارس و جبران زمان از دست رفته آموزش مطرح است.
مرکز پژوهشهای مجلس نیز در گزارشی سناریوهای بازگشایی مدارس پس از کرونا را بررسی کرد.
در این گزارش آمده است که از ابتدای اسفند ماه مدارس و مراکز آموزشی وزارت آموزش و پرورش به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور به تدریج تعطیل شدند و وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از اختلال و انقطاع فرایند یاددهی یادگیری آموزش الکترونیکی را در بستر رسانه ملی و شبکههای اجتماعی داخلی در دستور کار قرار داد.
نظر شما