سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

رضا اعظمیان پس از ساخت فیلم تحسین شده «مرزی برای زندگی» اواخر پاییز 85 فیلمی‌با عنوان «کارناوال مرگ» را با بازی بهرام رادان در نقش یک قاتل سریالی، فرامرز قریبیان، الناز شاکردوست، فرهاد قائمیان و... جلوی دوربین برد.

این فیلم جزو آثاری بود که با حمایت ناجی هنر برای شرکت در دومین جشنواره سراسری فیلم پلیس تهیه می‌شد، اما به دلیل طولانی شدن مراحل فیلمبرداری، این اثر برای شرکت در جشنواره آماده نشد و پس از آن نیز در حالی‌که 70 درصد از پروژه جلوی دوربین رفته بود، فیلمبرداری متوقف شد.

حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه‌کننده فیلم در این باره می‌گوید: «مهمترین دلیل توقف فیلم مصادف شدن زمان فیلمبرداری صحنه‌های عروسی با ایام محرم سال گذشته بود. در چند سکانس ما می‌بایست از یک کارناوال عروسی در خیابان فیلمبرداری می‌کردیم که ترجیح دادیم کار را به زمانی دیگر موکول کنیم.»

زمان آغاز مجدد پروژه با توجه به فصلی بودن سکانس‌ها پاییز 86 اعلام شد، اما سکانس‌های باقی‌مانده این فیلم هیچگاه جلوی دوربین نرفت. رضا اعظمیان در این باره می‌گوید: «سینمای ایران با وجود برخی تهیه‌کننده‌ها به بیراهه می‌رود؛ تهیه‌کننده‌هایی که با نگاه کاسبکارانه وارد این عرصه شده‌اند.مشخص است با چنین تفکری فیلمی‌مثل «‌کارناوال مرگ» که با نگاهی آسیب‌شناسانه به معضل ترافیک تولید شده در نیمه راه متوقف می‌شود و  تلاشی هم از سوی تهیه‌کننده برای فراهم آوردن سرمایه انجام نمی‌گیرد.

جالب است آقای حبیب‌الله کاسه‌ساز می‌گوید برای شروع مجدد کار با مشکل مالی رو‌به‌‌رو هستیم و از من خواسته برای رفع این مشکل و ادامه کار پول تهیه کنم. این در حالی است که سال گذشته چند پروژه به تهیه‌کنندگی ایشان تولید و الان هم مشغول یک کار دیگر هستند، اما برای ادامه تولید کارناوال مرگ مشکل مالی دارند.»

اعظمیان با بیان این نکته که معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قصد سرمایه‌گذاری روی این فیلم را دارد، می‌گوید: «‌مالک اصلی فیلم آقای کاسه‌ساز است و ایشان باید با سرمایه‌گذار جدید وارد مذاکره شود، کار من نیست بنابراین با توجه به شرایط موجود و گذشت تقریبا 17 ماه از توقف پروژه بعید می‌دانم که این فیلم به سرانجام درستی برسد.»‌

30درصد از فیلمبرداری این پروژه باقی مانده که 15‌درصد آن سکانس‌های خیابانی است و 15‌درصد باقیمانده نیز سکانس‌های داخلی را شامل می‌شود، که فیلمبرداری این سکانس‌ها یک ماه به طول می‌انجامد.

همشهری بین‌الملل - 2  اردیبهشت 87

کد خبر 49537

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز