شایعاتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مورد وضعیت کرونا در ایران منتشر شد که مرکز مقابله با شایعات سایبری کذب بودن این اخبار را تأیید کرد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شایعه‌ای روز گذشته ۷ فروردین در خصوص ابتلای آیت‌الله جنتی به کرونا و درگذشت وی بر اثر این بیماری در برخی اکانت‌های توییتری همسو با سلطنت‌طلبان منتشر شد که با ضریب بسیار بالایی در گروه‌های تلگرامی بازنشر شد که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این شایعه کذب است.

کانال‌های تلگرامی وابسته به منافقین نیز دیروز با استناد به برخی تصاویر خبری خبرگزاری مهر درباره‌ تدفین جانباختگان کرونا مدعی درگذشت ۲۰۰۰ نفر از مردم گیلان و دفن پنهانی آن‌ها در قبرهای دسته‌جمعی توسط سپاه شدند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این ادعا کذب بوده و تصاویر مربوط به آماده‌سازی قبر در آرامستان شهر رشت بوده و افراد حاضر در تصاویر نیز، ارتباطی با سپاه ندارند و هیچ قبر دسته‌جمعی نیز در این آرامستان حفر نشده است.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ویدئویی در رسانه‌های معارض با انقلاب اسلامی منتشر شده که در کانال‌های تلگرامی همسو با ضدانقلاب نیز بازنشر شد که طی آن، همراه یکی از بیماران درباره ابتلای او و بیمار همراهش به کرونا به‌خاطر عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران صحبت می‌کند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این ادعا کذب بوده و با بررسی‌های پزشکی مشخص شده است که فرد مذکور و همراهانش به کرونا مبتلا نشده‌اند.

روز گذشته کانال‌های تلگرامی وابسته به منافقین و سلطنت‌طلبان با انتشار تصویری از اطلاعیه سازمان غذا و دارو، مدعی شدند که سپاه درحال تولید و توزیع الکل تقلبی است که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این تصاویر جعلی و ساختگی بوده و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت چنین اطلاعیه صادر نکرده است. همچنین شرکت مذکور نیز، وابستگی به سپاه ندارد.

همچنین روز گذشته کانال‌های تلگرامی وابسته به سلطنت‌طلبان با انتشار ویدئویی از یکی از پرسنل بیمارستان ولایت قزوین مدعی شدند که مبتلایان به کرونا از ۱۵ بهمن در این بیمارستان بستری شده‌اند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این ادعا کذب بوده و سخنان منتسب به فرد مذکور، در خصوص ابتلای عده‌ای از مردم به آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی بوده است.

کد خبر 495875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 1
    به اعتقاد من این نو خبرها نمی تواند مردم را تحت تاثیر قرار دهداکثریت مردم ترجیح میدهند اخباررا از رسانه های معتبر کسب نمایند نه از طریق شبکه های اجتماعی اگر اندکی هم به این گونه خبر ها توجه می کنند یقین دلرم خود نیز اعتقادی به اینگونه خبرها ندارند که می نشینند و انتشار می دهند به هرحال همه اینها ناشی از بیکاری است حال دست اندرکاران محترم روزنامه همشهری بهتر است اعتنایی به این گونه خبرهای بی ارزش نکنندو این گونه خبرها را نوعی طنز تلقی نمایند نه یک خبر جدی. شایعات از گذشته های دور همواره بوده یا توانسته. تاثیر ی روی افکار مردم گذارد مسلما خیر به اعتقاد من کلا نباید اعتنایی.به ابن نوع خبرها داشت وقتی ابن گروه ها سالها ست که به تاریخ پیوسته اند نه کسی یادی از آنها می کندو نه دوست دارد مطلبی بشنود و یا بخواند حالا آنها هر چه دوست دارند بگویند .کو گوش شنوا
  • فاطمه تقدیری US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 1
    به نطر من مردم اخبار وبیشتر ازرسانه های رسمی پیگیری میکنن واین گروه ها فکر نمیکنم دیگه حایگاهی بین اذهان مردم داشته باشند من که بهم ثابت شده همه اخبارشون دروغ بوده همیشه
  • محمد طبیب چی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 0
    اضافه بر این مقاله خوب عرض میشه در اینستاگرام هم توهین های بسیاری ب شخصیت ها وجود دارد که بسیار تاسف آور و دردناک است . جای تعجب دارد که کمترین آزادی بیان در بین مطبوعات وجود دارد و بلعکس بیشترین ولنگاری در اینستاگرام موج میزند .
  • بتول CA ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    2 1
    احمدی نژاد در روز انتخابات گفت نباید دست بدهیم این یعنی در جریان بود ، دیگه نمیشه همه چیز را پنهان کرد
  • US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 1
    عفونت در فضاي مجازي ضد ايراني زياده شنونده بايد عاقل باشد