دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: با تخفیف در نظر گرفته شده، بستری و درمان ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های این استان رایگان انجام می‌شود.

کرونا

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری  اظهار کرد: ۶۰ درصد بیماران نیز که توان مالی داشتند و درخواست تخفیف نداده بودند فقط ۱۰ درصد هزینه بستری و درمان را پرداخت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد هزینه بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه می‌کنند را بیمه می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است و اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده که ۱۰ درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازند و بیماران کم‌بضاعت رایگان ترخیص می‌شوند.

کشمیری بیان کرد: فقط ۱۰ درصد هزینه تمام داروها، آزمایش‌های تشخیصی کرونا و خدمات هتلینگ بیمارستانی (تخت روز) به عهده بیمار است.

دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: کادر بهداشت و درمان استان با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور دارند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است پس مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام کنند.

کشمیری بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برای ما مهم باشد پس با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: درصورتی‌که افرادی در دو هفته گذشته به مسافرت رفته‌اند برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است پس به سئوال‌ها با دقت پاسخ بدهید تا مجبور به پیگیری دوباره نباشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته‌می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌شود.

کد خبر 497348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha