مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: محیط‌بان یگان حفاظت این اداره کل در جریان گشت و کنترل با متخلفان که اقدام به نگهداری ۲ راس بره میش کوهی وحشی غیرمجاز کرده بودند درگیر و زخمی شد.

محیط‌بان

به گزارش همشهری آنلاین، وحید پورمردان یکشنبه ۲۴ فروردین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: محیط‌بانان یگان حفاظت اداره ‌کل و پاسگاه محیط‌بانی شهید «صابر الله داد» در جریان گشت و کنترل متوجه حضور ۲ راس بره میش کوهی وحشی غیرمجاز در بین چادرنشینان منطقه شدند.

وی ادامه داد: در جریان حضور محیط بانان در منطقه و درخواست واگذاری ۲ راس بره میش کوهی وحشی که بصورت غیرمجاز توسط مالدارها و چادرنشینان بومی زنده گیری و نگهداری می‌شد با امتناع بومیان از واگذاری بره‌ها، درگیری میان متخلفان و نیروهای یگان حفاظت صورت گرفت که این امر منجر به جراحت محیط بان علی ریگی شورکی از ناحیه سر شد.

این مسئول افزود: علیرغم اینکه متخلفان بره‌ها را رم داده و پس از زخمی کردن یکی از محیط بانان از ناحیه سر و تهدید و توهین، گریخته و از منطقه متواری شدند، محیط بانان موفق به دستگیری یکی از متخلفان و ضبط یکی از بره‌ها شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از مسوولان قضایی و همکاری نیروی انتظامی پاسگاه سفیدابه سیستان و بلوچستان بیان کرد: تحقیقات اولیه از متخلف دستگیر شده اثربخش بوده و متخلفان به زودی شناسایی، دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

پورمردان گفت: فصل بهار هنگام زادآوری وحوش در طبیعت است و زایش حیواناتی مانند قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به تخریب زیستگاه ها یا زنده گیری کنند جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 500440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha