همشهری آنلاین: دولت اسپانیا اعلام کرد: دزدان دریایی کشتی اسپانیایی و 26 نفر از خدمه آن، که هفته گذشته در سواحل نزدیک سومالی ربوده شده بودند را آزاد کردند.

به گزارش بی بی سی، ماریا ترسا د لا وگا معاون نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد:کشتی ماهیگیری پلایا د باکیو به همراه تمامی خدمه آن روز شنبه 28 اردیبهشت آزاد شد. وگا همچنین افزود:خدمه این کشتی همگی در سلامت کامل هستند.

معاون نخست وزیر اسپانیا گفت: آزادسازی خدمه پلایا د باکیو درپی مذاکره به دست آمده است.

یکی از مقامات محلی سومالی نیز گفت: برای آزادسازی کشتی و خدمه آن 1.2 میلیون دلار پرداخت شده است.

عبد‌السلام خلیف احمد، یکی از مقامات محلی شهر بندری "هارادهره" در مصاحبه با بی بی سی درباره جزییات آزادسازی کشتی و خدمه آن گفت: پنج مرد سوار بر قایقی موتوری به کشتی اسپانیایی نزدیک شده و به دزدان دریایی اطلاع دادند که آماده‌اند مبلغ مورد نظر آن‌ها برای آزادسازی کشتی و خدمه آن را پرداخت کنند. آن‌ها سپس بر کشتی سوار شده و یک کیف حاوی 1.2 میلیون دلار به رییس دزدان دریایی تحویل دادند.

معاون نخست وزیر اسپانیا اما به این مساله اشاره نکرد که مبلغی جهت آزاد سازی خدمه پلایا دباکیو پرداخت شده یا خیر . او صرفا به این مساله اشاره کرد که دولت اسپانیا گام‌هایی را جهت اطمینان یافتن از اینکه اتفاق مشابهی در آینده رخ نخواهد داد، برداشته است: "ما باید به دزدی دریایی پایان دهیم."

کشتی پلایا دباکیو روز 20 آوریل توسط دزدان دریایی مسلح به نارنجک انداز در 400 کیلومتری سواحل سومالی مورد حمله قرار گرفته بود.[حمله دزدان دریایی به ماهیگیران اسپانیایی]

کد خبر 50047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز