سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: در شرایط کنونی که در بحران کرونا به سر می‌بریم، کارفرمایان مجازند تا ۳ ماه آینده حق بیمه کارگران را پرداخت نکنند.

کارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آغاز به کار مشاغل کم خطر از ۲۳ فروردین در پی شیوع ویروس کرونا، ساعت کاری این مشاغل کاهش یافت و نگرانی کارکنان در خصوص حق بیمه‌شان را در پی داشت. بعد از تعطیلات نوروز اعلام شد که از ۲۳ فروردین مشاغل کم خطر می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند تا مسئولان بتوانند شیوع ویروس کرونا را کنترل کنند.

بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد مشاغل کم خطر به صورت نیمه وقت به فعالیت‌شان ادامه دهند. به همین دلیل ساعت کاری آن‌ها از ۱۷۵ ساعت به ۱۶۸ ساعت کاهش یافت و در این میان برخی از کارگران نگران حق بیمه خود شدند که آیا کارفرمایان با توجه به کاهش ساعت کاری باز هم برایشان حق بیمه ۳۰ روزه رد می‌کنند یا خیر.

در این میان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر کارفرمایان مجاز هستند که تا ۳ ماه آینده حق بیمه کارگران را پرداخت نکنند، اما به دلیل اینکه شرایط ویژه است، این اغماض برای کارگران صورت گرفته و کاهش ساعت کاری به این معنا نیست که کارفرمایان ساعت کاری آن‌ها را کمتر از ۱۷۵ ساعت و ۳۰ روز کارکرد رد کنند.

با توجه به اعلام وزارت کار، کسر حق بیمه از کارگران صورت می‌گیرد، اما کارفرمایان با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده، ۳ ماه از پرداخت سهم خود از حق بیمه کارگران معاف هستند.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: اکنون شرایط مانند ایام ماه رمضان است که کارگران در آن به صورت نیمه وقت کار می‌کنند و کارفرمایان موظفند که حق بیمه ۳۰ روزه را برای کارگران خود رد کنند. پس در شرایط فعلی نیز باید کارفرمایان همان ۳۰ روز کارکرد را برای کارگران خود رد کنند.

کد خبر 501024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha