مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تعیین ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال جریمه به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در سال۹۹ خبر داد.

پروانه اتباع خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد جهاندیده اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه را ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال در سال ۹۹ تعیین کرده مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال خواهد بود.

وی افزود: میزان جریمه سال ۹۹ کارفرمایانی که به استفاده از اتباع خارجی بدون مجوز کار اقدام می‌کنند به میزان ۵برابر حداقل دستمزد روزانه است و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف ۲ برابر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان در صورت به‌کارگیری اتباع بیگانه بدون پروانه کار یا افرادی که اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده باشد با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.  

وی همچنین از تشدید برخوردها با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه‌ها، اصناف و ادارات از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

کد خبر 501544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha