تا پیش از «کرونا» دلواپسی از بابت فاصله هایمان با افراد جامعه نداشتیم. خیلی راحت در اتوبوس و مترو کنار هم می ایستادیم، بی هراس از بیمار شدن در صف نانوایی شانه به شانه هم ایستاده و به زندگی روزمره مان ادامه می دادیم، اما این روزها شرایط فرق کرده است، اکنون که کرونا آمده باید حواسمان به رعایت فاصله های اجتماعی باشد.

كرونا

فاطمه عسگری نیا: تا پیش از «کرونا» دلواپسی از بابت فاصله هایمان با افراد جامعه نداشتیم. خیلی راحت در اتوبوس و مترو کنار هم می ایستادیم، بی هراس از بیمار شدن در صف نانوایی شانه به شانه هم ایستاده و به زندگی روزمره مان ادامه می دادیم، اما این روزها شرایط فرق کرده است، اکنون که کرونا آمده باید حواسمان به رعایت فاصله های اجتماعی باشد. دکتر سید «مجید موسوی» درباره ضرورت رعایت فاصله های اجتماعی در روزهای کرونایی می گوید: «امروز برای مراقبت از سلامت جسممان نیازمند تن دادن به تغییراتی در زندگی روزمره مان هستیم. از تفاوت در نگاه به صندلیهای خالی اما علامتدار اتوبوس و مترو گرفته تا خط کشیهای صف نانواییها.»
او بر این باور است همیشه تن دادن به تغییرات اجباری برای انسانها سخت بوده و هست اماگاه برای بقای خود چاره ای جز این نداریم. او می گوید: «رمز شکست بیماری کرونا، همدلی، همراهی و رعایت موازین بهداشتی است.»
این پزشک عمومی با تأکید بر ضرورت حفظ فاصله اجتماعی می گوید: «درست است ویروس کرونا یک ویروس سنگین است و در هوا نمی ماند اما ترشحات حاصل از یک عطسه و سرفه تا 7متر قابلیت جابه جایی دارد. بنابراین اگر در درجه نخست فاصله های اجتماعی را رعایت نکنیم و در درجه دوم نسبت به استفاده از ماسک و دستکش بی اهمیت باشیم، نه تنها سلامتی خود را به خطر می اندازیم، بلکه امنیت سلامتی اطرافیان را نیز به خطر خواهیم انداخت.»
 او ادامه میدهد: «مردم برای افزایش ضریب ایمنی خود در این روزها باید از حضور غیرضروری در خارج از خانه پرهیز کنند و در کنار رعایت مسائل بهداشتی با افزایش مصرف دمنوشها و نوشیدنی های گرم به مبارزه با این ویروس بروند.»
موسوی در بخش دیگر سخنان خود با دعوت از شهروندان به آرامش و پرهیز از دامن زدن به شایعات کرونایی در فضاهای مجازی اظهار می دارد: «جنگ روانی کرونا بسیار خطرناکتر از خود این بیماری است چرا که ترس، نگرانی و استرس می تواند به کاهش سلامت و در نتیجه بیماری افراد کمک کند. بنابراین بهتر است با عمل به آموزشهای بهداشتی و درمانی و مراقبتهای اصولی، خود و خانواده را در برابر این بیماری بیمه کنید.»
او یک هشدار جدی هم به بیماران دیابتی می دهد و می گوید: «بیماران دیابتی باید حواسشان به کرونا باشکه در صورت ابتلا به سبب ضعف ایمنی بدنشان با دردسرهای جدیتری روبه رو خواهند شد.»
 

کد خبر 502689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha