یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز شیوه جدید اجرای طرح غربالگری کرونا در کشور گفت: برگزاری تجمع و افطاری در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت ممنوع است.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند پس از نشست ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهوری گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که یک‌شنبه ۳۱ فروردین به‌صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست دکتر روحانی برگزار شد؛ تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کسب‌وکارهای کم‌خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: شرایط مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌های ارائه‌شده تا پایان اردیبهشت تمدید و از مردم هم تقاضا داریم کاهش ترددهای غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نمایند.

بازوند فعالیت مشاغل و کسب‌وکارهای فعال در بازارهای سرپوشیده و پاساژها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و بیان داشت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحدها شامل بازارهای سرپوشیده و پاساژها نیز تا ساعت ۱۸ مجاز خواهد بود.

وی تصریح کرد: کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش‌وپرورش تا اطلاع بعدی به لحاظ آموزش حضوری تعطیل است و کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس‌های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

استاندار کرمانشاه به مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع خواهد شد و بر اساس پیوست جهش تولید در اسناد توسعه پروژه‌های اولویت‌دار تعیین و در این راستا اهتمام جدی صورت خواهد گرفت.

بازوند، ضرورت رعایت فاصله فیزیکی در وسایل حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یکی از راهکاری کاهش شیوع کرونا یادآور شد و اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها نیز اضافه می‌شود.

وی در گفت: در ماه مبارک رمضان امکان برگزاری تجمع و افطاری را در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت نداریم و بر اساس پویش انجام شده از مردم درخواست داریم در طرح مواسات و همدلی در یاری‌رساندن به نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی از شیوع این بیماری اهتمام ورزند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۳۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا امروز ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر بیمار مبتلابه این بیماری در کشور گزارش‌شده است.

کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۵۱۳ نفر از بیماران مبتلابه کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

کد خبر 502790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha