دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

کرونا بیماری که قصد جان مردم را دارد، ویروسی که موجب شده خانواده‌های بسیاری در قرنطینه و در کنج خانه پناه گیرند و شاید این غول بی‌رحم از کرونای مهربانی مردم، هیات‌های مذهبی، طلاب و بسیج شهرستان بیجار خبر نداشت.

بيجار وكرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کرونای مرگ و جدایی به قصد نابودی بشر سرعت گرفته بود و در پیشروی خود هیچ مرز و محدودیت و رحمی در خود نمی‌دید و هیچگاه گمان نمی‌کرد، بسیاری از مردم حاضر باشند برای حفظ سلامتی و جان دیگران، خطر به این بزرگی را به جان خریده یا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خدمت شبانه روزی مشغول باشند یا به صورت خود جوش به ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها، توزیع رایگان لوازم بهداشتی و غذایی، تولید ماسک و دستکش رایگان و غیره مشغول باشند.

حال و هوای گوشه و کنار کشور، پر از صحنه‌هایی است که مردم، بسیجیان، طلاب و خیرین به میدان آمده‌اند تا خدای ناکرده، آب در دل کودکان تکان نخورد و با خاطره و صحنه و تاریخی پر افتخار و زیبا کرونای بی‌رحم را پشت سرگذاشته و کرونای مهربانی در جهان به نام خود ثبت کرده اند.

چشمه سخاوت و مهری با رنگ و بوی کرونای مهربانی در شهرستان بیجار می‌جوشد و به جویباری پربرکت تبدیل می‌شود و از تهدید این بیماری ویروسی در جامعه فرصتی ایجاد می‌کند برای تقویت معارف دینی و انسانی تا یادمان نرود، چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.

همیاری و همدلی مردمان دیار گروس در روز و روزگاری که جامعه در سختی و تنگا قرار دارد ریشه‌ای کهن و با سابقه در فرهنگ هفت هزارساله این شهرستان دارد و هنوز دریادها زنده است که چگونه بیجاری در زمان دفاع مقدس، هوای همدیگر را داشتند و همراه ملت، ۴۵۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

ویروس کرونا باورود غیر منتظره خود باعث دل مشغولی‌های فروانی شده است و هستند افرادی که چشمه سخاوت و مهرشان همچنان می‌جوشد و با کمک‌های خود توانستند قدمی در راه آلام بیماران بردارند و نیتشان هم‌نوایی با یاری و بهبود همگان است.

هیات مذهبی شهرستان بیجار که سه شنبه و پنج شنبه شب‌ها در مساجد به قرائت دعا و روضه خوانی مشغول بودند و به علت شیوع این بیماری، خانه‌نشین شده‌اند و تعدادی هم از مداحان و روضه خوانان از طریق ویدئوهای زنده و بدون مستمع چراغ این محافل را خاموش نکرده‌اند، شب هنگام و درو از چشم‌های بیدار در خیابان‌ها و معابرعمومی به ضدعفونی و پاکسازی آلودگی اشتغال دارند.

هیاتی که از طریق فضای مجازی با دعوت از عموم جامعه توانسته‌اند کمک‌های مالی را جمع‌آوری کند و با تهیه تجهیزات حفاظت فردی و الکل برای بیماران بخش بیمارستان حضرت امام حسین (ع) شهر بیجار، بازهم در کنار مردم باشند.

گروهای جهادی و خودجوش در پایگاه‌های بسیج، مدارس، مساجد و تکیه ها به تولید دستکش یا ماسک اقدام می‌کنند و به‌صورت رایگان در میان خانواده‌های نیازمند و حاشیه نشین شهر بیجار توزیع می‌کنند تا فقر و تنگدستی عاملی نباشد برای قدرت یافتن بیماری کرونا در جامعه باشد.

کمک‌های مالی و غیر مالی خیرین بیجاری برای تهیه نیازهای ابتدیی مثل ماسک و دستکش زود تر آنچه که تصور می‌شد جمع‌آوری شد و به سرعت در معابر اصلی و پر تردد شهر بیجار به صورت رایگان توزیع شد.

در کنار همه کمک‌های مردمی، هستند کسانی که به فکر کادر درمانی و پرستاری بخش کرونا هستند و فراموش نکرده‌اند که سربازان خط اول این جبهه، باید از توان و روحیه بیشتری برخودار باشند تا بتوانند در مقابل این دشمن، لحظه‌ایی احساس کمبود و تنهایی نکنند.

یک تولید کننده شیر در بیجار در راستای حمایت و همیاری مدافعان سلامت در شهرستان بیجار، به‌صورت روزانه ۲۰ لیتر شیر به بخش ایزوله بیمارستان امام حسین علیه السلام شهر بیجار اهداء می‌کند تا سهمی در این دفاع مقدس داشته باشد.

خیرینی که بی‌نام و نشان به صورت گمنام، کمک‌های چند میلیون ریالی خود را برای تهیه پکیج حفاظت فردی برای کارکنان بخش کرونا تحویل دادند و گویی تجربه دوران پر افتخار دفاع مقدس، حال و هوای پشت جبهه ها بار دیگر جان گرفته است.

گندزدایی معابر شهری و امکان پر تردد و توزیع بسته؟ های حمایتی، تهیه اقلام بهداشتی و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش از مهم‌ترین اقدامات گروه‌های جهادی سپاه و بسیج در طول ۲  ماه گذشته است و تاکنون در طی دو مرحله ۷۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی در بین مردم مناطق محروم و حاشیه ای شهر و روستاهای بیجار توزیع شده است.

در مقابله با ویروس کرونا و حمایت از اقدامات مدافعان سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان بیجار، ۵۰ گالن مواد ضدغفونی به همراه ۳۵۰ بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک، گان و عینک برای  استفاده پزشکان و پرستاران در بخش کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) تحویل مسئول مرکز بهداشت بیجار می‌کند.

هر روز یکی از روستاهای شهرستان بیجار معرفی و توسط طلاب شهرستان سمپاشی و ضد عفونی می‌شود و با توجه به اینکه این بیماری موجب بیکاری و مشکلاتی برای روستاییان شده است، حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار همه روزه تعداد ۱۰۰ بسته بهداشتی را آماده و در بین محرومان این مناطق توزیع می‌کند.

در حالیکه آمار گسترش بیماری ویروسی کرونا در کشورها روند افزایشی دارد،   گروه جهادی هیات قمر بنی هاشم (ع) بیجار با استقرار قرارگاه اصغر آقا و با شعار "کمپین هیات تعطیل نیست" تمام همتشان را پای کار آورده‌اند و با ضدعفونی اماکن تجمعی، محلات، بانک‌ها و معابر عمومی شهر بیجار در طول شبانه روز توسط جوانان این قرارگاه در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار از جذب کمک یک میلیارد ریالی خیرین و نیکوکاران به این شبکه و بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خیرین بیجاری با کمک نقدی و غیر نقدی خود به شبکه بهداشت و درمان شهرستان نقش خود را در حمایت از این بخش اعلام کرده و با همیاری نماینده شهرستان بیجار، ۵۰۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات برای کارکنان بخش ایزوله عفونی بیمارستان امام حسین(ع) گامی اختصاص دادند.

دکتر ابواالفضل خدامردای اظهارکرد: با توجه به شرایط ویژه شهرستان بیجار در روزهای پایانی تعطیلات نوروز ۹۹، اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی دیگری هم برای  تامین و تجهیز بخش کرونا بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و در روزهای اخیر به حساب شبکه بهداشت و درمان واریز شد.

 همچنین در راستای تقویت تجهیزات لازم برای کنترل و مهار این بیماری، یک دستگاه از آمبولانس‌های ICU دار و یک دستگاه پالس اکسی متر به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به مرکز بهداشت حسن آباد و یاسوکند تحویل شد.

کد خبر 503112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha