ورود ویروس کوید ۱۹ سبک زندگی ها را تغییر داد و برای حفظ سلامتی طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا شد. طرحی که در برخی از اماکن مانند داروخانه ها به دلیل محدودیت فضا و تعداد زیاد مراجعه کنندگان نیازمند زیرساخت هایی است. کاری که به همت شهرداری ناحیه یک منطقه ۶ در داروخانه هلال احمر انجام شده است.

داروخانه هلال احمر

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: چند روز پیش گزارشی از رعایت نشدن طرح فاصله گذاری اجتماعی در داروخانه هلال احمر در خبر 20 و 30 پخش شد. مراجعه کنندگان از کمبود صندلی و صف‌های طولانی و نبود فضای مناسب بیرون از داروخانه گلایه کردند. مسئولان وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر به نوبه خود پاسخ دادند. بخشی از گلایه شهروندان هم مربوط به عملکرد شهرداری بود و به همین دلیل «احسان یلوه» شهردار ناحیه یک منطقه ۶ بدون معطلی از داروخانه هلال احمر و محوطه بیرونی بازدید کرد و دستور ایجاد پاتوق در محوطه بیرونی داروخانه را داد. 
یلوه در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: «با توجه به شرایط بحرانی کنونی لازم بود برای رفاه بیشتر مراجعه کنندگان به داروخانه هلال احمر و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و اجرای صحیح پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی کارهایی انجام شود.»


او ادامه می‌دهد: «مقابل داروخانه هلال احمر محوطه بود که موتورسواران در آن تردد می‌کردند و عملاً بلااستفاده بود. از طریق نرده گذاری ورود موتورسواران به این فضا را مسدود و آبنمای داخل آن راه اندازی شد.»
به گفته شهردار ناحیه با نصب صندلی‌ها این فضا به یک پاتوق دنج برای منتظران در صف دارو تبدیل شده است: «به زودی سایه بان های این پاتوق هم نصب می شود.»
رسیدگی به وضعیت داروخانه بیماران خاص در خیابان استاد نجات الهی هم در دستور کار شهرداری ناحیه یک قرار دارد و به گفته احسان یلوه به زودی محل مناسبی بیرون از داروخانه برای منتظران در صف دارو ایجاد می‌شود.
پس از گفت و گو با شهردار ناحیه یک راهی داروخانه هلال احمر شدیم. ساعت حدود ۱۱ صبح است و داروخانه مملو از جمعیت. فاصله گذاری‌های اجتماعی انجام شده و مراجعه کنندگان تا حدود زیادی رعایت می‌کنند. برای جلوگیری از ازدحام در داروخانه مسئولان بیماران را به محوطه بیرونی هدایت می‌کنند. زن و مرد، پیر و جوان دفترچه به دست روی صندلی نشسته‌اند. باد خنکی هم می‌وزد. «اکبر رضایی» با ابراز رضایت از ایجاد فضای مناسب بیرون از داروخانه می‌گوید: «هر ماه برای تهیه دارو به این داروخانه می‌آیم. همیشه با نبود صندلی مواجه می‌شدم و بیرون هم جایی برای نشستن نبود. ایجاد این فضای مناسب کار ارزشمندی است و خیلی به موقع انجام شد. شخصاً از مسئولان شهری تشکر می‌کنم.»
«حسین اظهری» مراجعه کننده دیگری است که کنار موتورش ایستاده و می‌گوید: «ایجاد این فضای مناسب در شرایط کرونایی امروز درست و به جا بود. البته داروخانه‌های دیگری هم هستند که چنین وضعیتی دارند و باید مدیران و مسئولان نگاه ویژه‌ای به رفاه مراجعه کنندگان داشته باشند.»


 

کد خبر 503454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha