مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: در زمان حاضر شاخص کیفیت هوا در زنجان ۱۰۷بوده که این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای غبارآلود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اسدی یکشنبه ۷ اردیبهشت، ذرات PM۱۰ (ذرات با قطر کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر) در هوای استان زنجان را آلاینده مسئول خواند و افزود: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده، وضعیت حاکم بر هوای این استان، منشا خارجی دارد.

وی بابیان اینکه امروز با آغاز بارش‌ها در زنجان، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این استان نیز کاهش خواهد یافت از سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی خواست تا زمانی که وضعیت هوا به شرایط سالم و مناسب نرسیده است به حتم فعالیت‌های روزمره خود در بیرون از منزل را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک است.

حسین سلطانی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان، روز گذشته از ورود توده گردوغبار به این استان خبر داد و گفت: با ورود این توده شکل‌گرفته از کشور عراق به ایران، کیفیت هوای زنجان نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.  

کد خبر 505181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha