معلم دلسوز آزادشهری، از روش آموزش خانه‌به‌خانه برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان خود استفاده می‌کند.

آمنه کوهستانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، «آمنه کوهستانی»، معلم آزادشهری پایه اول آموزشگاه استثنایی امید این شهر است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه و فاقد گوشی هوشمند خود، در حالی‌که توصیه‌های بهداشتی مردم را به خانه‌نشینی و قرنطینه اختیاری تشویق می‌کرد، احتمال ابتلا به این بیماری را به جان خرید و برای برقراری عدالت آموزشی، کلاس درس را به خانه دانش‌آموزانش برد.

خانم کوهستانی از سال ۹۸ به‌صورت حق‌التدریسی در آموزش‌وپرورش مشغول خدمت شده و امسال در پایه اول مدرسه استثنایی دارای ۶ دانش‌آموز پسر و ۲ شاگرد دختر است.

به گفته وی از مجموع این ۸ دانش‌آموز، ۲ نفر امکان استفاده از گوشی هوشمند والدین خود را دارند، ۳ نفر گوشی ساده دارند و در خانه بقیه خبری از تلفن همراه نیست.

کوهستانی بیان کرد: پس از آنکه تدریس و تکالیف ۲ دانش‌آموز که گوشی هوشمند را دارند در نرم‌افزار شاد مشخص کردم به‌صورت تلفنی به سراغ دانش‌آموزانی که گوشی ساده دارند، می‌روم تا تکالیف و دروس لازم را از طریق تماس تلفنی به آن‌ها آموزش دهم و سپس راهی خانه دانش‌آموزان بدون تلفن همراه ‌شوم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانم در روستاهای قزلجه، جلال‌آباد و سازمان یزدانی مرزبان زندگی می‌کنند و به همراه همسرم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانه آن‌ها می‌روم و تدریس می‌کنم.

کوهستانی، از خیران خواست برای خرید و تحویل گوشی به این سه دانش‌آموز استثنایی پیشقدم شوند.

این معلم آزادشهری خاطرنشان کرد: به دلیل محدود بودن فضای خانه برخی دانش‌آموزان و برای تمرکز کامل آن‌ها مجبورم برخی مواقع کار تدریس را در داخل خودرو انجام دهم.

وی گفت: در هر نوبت که به منازل دانش‌آموزانم می‌روم به‌اندازه‌ای که سایر دانش‌آموزان از نرم‌افزار شاد استفاده می‌کنند، با آن‌ها تمرین کرده و درس می‌دهم تا عدالت آموزشی را برای این شاگردان اجرا کنم.

کد خبر 505607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha