سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حداقل یک خط عبوری همه خیابانهای شهر تهران به وسیله پارک حاشیهای اشغال شده است و در واقع 30 درصد ظرفیت معابر با پارک حاشیهای از بین رفته است.
به گزارش روابط عمومی وی با تاکید بر لزوم توسعه پارکینگها در تهران افزود: اگر روزی پارک حاشیهای از شهر تهران حذف شود ظرفیت معابر حداقل 30 درصد افزایش مییابد که این امر اهمیت حذف پارکهای حاشیهای را نشان میدهد.
معاون شهرداری تهران با بیان آن که بخش قابل توجهای از هزینههای تملک و ساخت معابر به وسیله پارک حاشیهای از دست میرود، تصریح کرد: احداث پارکینگهای مکانیزه که در زمینهای کم مساحت امکان ساخت آنها وجود دارد و پارکینگهای خصوصی میتواند نقش به سزایی در کاهش پارک حاشیهای داشته باشد که بر این اساس توسعه پارکینگهای شهر تهران و حذف تدریجی پارک حاشیهای یکی از مهمترین و اصلیترین طرحهای در دستور کار است.
مهندس تشکری هاشمی ادامه داد: درصدد آن هستیم که لایحهای را به شورای شهر تهران ارایه دهیم که براساس آن دستگاهها، نهادها و مراکزی که بیشترین جذب مسافران درون شهری را دارند بتوانند برای احداث پارکینگ مکانیزه اقدام کنند که بر این اساس پارک حاشیهای معابر منتهی به این سازمانها و نهادها و مراکز تجاری کاهش یابد و در واقع از این طریق بسیاری از گرههای ترافیکی موجود از سر راه براشته شود.