استان قزوین برای دومین سال متوالی به عنوان پایلوت طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های گندم بنیان در اراضی دیم کشور انتخاب شده است.

گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: این طرح تا پنج سال میزان عملکرد (تولید) گندم در اراضی دیم را به ۲۵ درصد وضعیت موجود افزایش می‌دهد.

مجید اسماعیلی افزود: این طرح سال ۹۸ در آوج اجرا شد و امسال علاوه بر این شهرستان، در اراضی دیم قزوین و تاکستان نیز اجرایی می‌شود.

وی از گندم به عنوان مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور و دنیا که در تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارد نام برد و گفت: به همین منظور نیز دولت در تلاش برای حفظ خودکفایی گندم بوده و طرح یاد شده نیز در همین راستا قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین افزود: در این طرح با اتکا به روش‌های نوین کشت و استفاده از بذور اصلاح شده برای افزایش تولید محصول اقدام می‌شود.

این مسئول همچنین گفت: ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان قزوین در سال جاری زیر کشت گندم رفته که این میزان ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی می‌شود ۳۳۵ هزار تن گندم سال جاری از مزارع استان تولید و برداشت شود که از این رقم ۲۴۰ هزار تن گندم آبی و سایر گندم دیم خواهد بود.

کد خبر 507052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha