یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با یورش سنگین هوایی شب گذشته آمریکایی‌ها به شهرک شیعه‌نشین صدر، موج تازه‌ای از کشتار مردم بی‌گناه این شهرک فقیرنشین آغاز شد.

نظامیان آمریکایی با شلیک موشک‌های هدایت‌شونده به مرکز شهرک صدر، مسجدی ‌چسبیده به یک بیمارستان را تخریب و ده‌ها نفر را زخمی کردند. این در حالی است که وب سایت روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا از انهدام بخش‌هایی از بیمارستان شهرک صدر خبر داده است.

به گزارش این روزنامه راکت‌های شلیک‌شده توسط نظامیان آمریکایی چندین دستگاه آمبولانس این بیمارستان را نیز به آتش کشید و سبب زخمی شدن چندین کودک عراقی شد که در حال جمع‌آوری قوطی‌های حلبی برای فروش آنها به مراکز بازیافت بودند.

در همین حال تلویزیون آسوشیتدپرس تصاویری را پخش کرد که نشان می‌داد بر اثر این انفجار چندین آمبولانس بیمارستان شهرک صدر منهدم شده و آتش گرفت که دود زیادی از آنها در فضای اطراف پخش می‌شد و نیروهای آتش‌نشان سخت تلاش داشتند شعله‌های آتش را خاموش کنند.

ارتش آمریکا ضمن تایید این حمله، اعلام کرد هدف این حمله عناصر شناخته‌شده جنایتکار بوده‌اند، حال آنکه همه افراد زخمی زنان و کودکان معرفی شده‌اند.

شاهدان اعلام کردند هدف این حمله هوایی آمریکا خانه‌ای کوچک در مجاورت بیمارستان الصدر بوده است که به ادعای آمریکایی‌ها عده‌ای از مبارزین صدر در آن پناه گرفته بودند. وب سایت روزنامه نیویورک‌تایمز ادعا کرده است که این مکان یک مسجد بوده است.

از سال 2003 به این سو که عراق به اشغال آمریکایی‌ها درآمده نحوه تعامل آنها با افراد مسلح بسیار شبیه به برخورد رژیم صهیونیستی با مبارزین فلسطینی است. آنها به هر نقطه یا مکانی که از آن تیری شلیک می‌شود راکت شلیک می‌کنند و یا با توپ تانک‌های پیشرفته خود کل آن خانه یا مکان را هدف می‌گیرند و در این راه ممکن است همه غیرنظامیانی که در آن نزدیکی هستند کشته یا زخمی شوند. گفته می‌شود که آمریکایی‌ها این روش جنگ شهری را که ضد‌انسانی‌ترین نوع است از اسرائیلی‌ها آموخته‌اند.

به گفته مقام‌های عراقی در این حمله به شهرک صدر که حدودا 20 کیلومتر وسعت دارد و حدود 5/2 میلیون نفر در آن سکونت دارند دست کم 23‌نفر زخمی شدند.

دکتر علی بوستان الفرتوسی، مسئول اداره بهداشت بغداد گفت در این حمله 23‌غیرنظامی زخمی شدند که عمده آنها کودک بوده‌اند. وی گفت: در این حمله به هیچ‌یک از بیماران بستری در بیمارستان آسیبی نرسید اما برخی عابرانی که به سوی بیمارستان در حرکت بودند زخمی شدند. وی گفت در این حمله تعداد 17 آمبولانس به‌طور کامل منهدم شد. به گفته مسئولان بهداشتی عراق در درگیری‌های اخیر در شهرک صدر دست کم یکصد نفر کشته شده‌اند.

در همین حال ارتش آمریکا امروز یکشنیه با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد دست‌کم 4 تفنگدار دریایی این کشور جمعه گذشته در استان الانبار در غرب عراق بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای کشته شده‌اند.

 سخنگوی وزارت دفاع گرجستان نیز اعلام کرد 2‌نفر از نیروهای غیرنظامی این کشور که در عراق فعالیت می‌کنند روز جمعه بر اثر انفجار خودوریی بمب‌گذاری‌شده در جنوب بغداد کشته شدند و یک تن دیگر از آنها زخمی شده است. این نخستین تلفات گرجستان از زمان حضور نظامی این کشور درعراق از اوت سال 2003 میلادی بوده است.

کد خبر 50802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز