مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت افراد غیرمجاز برای تغییرکاربری اراضی کشاورزی این استان افزایش یافته است.

تغییر کاربری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن گیلان‌پور اظهارکرد: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تغییر کاربری غیرمجاز معمولا در شالیزارها بیش از باغ‌ها یا مزارع سبزی و صیفی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: به دلیل وسعت شهرستان رشت، بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این شهرستان انجام شده است و بیشترین برخوردها و پیگیری‌ها نیز در این شهرستان انجام می‌شود.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: همواره در هر تعطیلاتی سودجویان بیش از دیگر مواقع به فکر تغییر کاربری اراضی به صورت غیرمجاز می‌پردازند و از زمان شیوع کرونا نیز همچنان از فرصت در خانه ماندن‌ مردم سوء استفاده کردند و فعالیت های سودجویانه خود را افزایش دادند.

گیلان‌پور ادامه داد: مردم نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی شالیزاری همکاری بسیار خوبی با ما دارند و درصد بالایی از تغییر کاربری اراضی از سوی مردم به ما گزارش می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته  ۱۵۹ پرونده تغییرکاربری به دادگاه فرستاده شد و با همکاری قوه قضاییه برخورد لازم با متخلفان انجام شد. همچنین  ۴۹ پرونده فرستاده شده به دادگاه‌ها اعلام تبرئه شد که ما دوباره درخواست تجدید نظر کرده‌ایم.

گیلان‌پور تصریح کرد: گشت‌های شبانه‌روزی در ادارات مختلف جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مستقر کرده‌ایم تا سودجویان هیچ فرصتی برای تغییر کاربری‌های جدید نداشته باشند.

کد خبر 508700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha