به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عباس ذاکریان در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: سالهای قبل طرحهایی ویژه دوچرخه مانند خانه دوچرخه و ایجاد مسیرهایی برای آن احداث شده که در بعضی از موارد موفقیتآمیز نبوده است.
وی بیان کرد: طرح جامع دوچرخه بهمنظور ترویج و ایجاد نقشه راهی برای توسعه استفاده از دوچرخه در قم اجرایی میشود. مطالعات این طرح توسط دانشگاه قم انجام شده است و فضایی برای حفظ ایمنی دوچرخهسواران و توسعه دوچرخه اشتراکی در این طرح اندیشیده شده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم، دوچرخه را یکی از عوامل شاخصهای سلامت در جامعه برشمرد و افزود: بر اساس طرح جامع دوچرخه هرگونه اقدامی در این زمینه بر اساس این طرح بوده و سعی شده تمام ملاحظات و دغدغهها در این طرح اندیشیده شود و در مطالعات این طرح تطابقهایی با شهرهای کشور و سایر کشورها که منجر به موفقیت بوده انجام شده است.
این مسئول ترویج استفاده از دوچرخه را در بوستانهای شهر مورد توجه قرار داد و گفت: ۸ بوستان سطح شهر بازطراحی شده و امکان استفاده از دوچرخه در آنها ایجاد شده است که به دنبال آن هستیم که مردم بهصورت تفریحی از دوچرخه استفاده کنند تا در آینده شاهد ترویج استفاده از آن باشیم.
ذاکریان خاطرنشان کرد: تغییر نگرش مردم در استفاده از دوچرخه نیازمند همراهی مسئولان است و ما در شهرداری به دنبال آن هستیم تا بوستانهای ویژه دوچرخه در همه مناطق شهری قم احداث شود.
وی تصریح کرد: عرض معابر فعلی برای استفاده از دوچرخه بهینهتر و در برخی معابر مسیر ویژه احداث میشود. سعی شده در این طرح پارکهای حاشیهای تا حدامکان حذف نشود و برای ایستگاههای تاکسی و اتوبوس نیز پیشبینیهایی انجامشده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: توافقاتی با دانشگاهها و مدارس شهر برای استفاده از دوچرخه شده است و در دانشگاه قم مسیری برای آن پیشبینیشده است و در برخی از مدارس نیز دوچرخههایی اهدا میشود و بعد از تردد در طول سال تحصیلی در انتهای سال از دانش آموزان دریافت میشود.
ذاکریان طرحهای اصلاحی در مسیر بلوار شهید سلیمانی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید هزینههای مباحث عمرانی برای تغییرات در رمپ و لوپ ها در مسیر رودخانه توسط مدیریت استان اندیشیده شود و مدیریت شهری مقاومتی برای تغییرات در مسیر رودخانه ندارد.
نظر شما