سازمان غذا و داروی آمریکا روز شنبه ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد مجوز اضطراری استفاده نوع جدیدی از آزمایش برای شناسایی ویروس کرونا به نام آزمایش آنتی‌ژن را صادر کرده است.

Antigen test

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر آزمایش آنتی‌ژن قطعات پروتئینی مربوط به ویروس کرونا را جستجو می‌کند. نمونه با سواب بینی از بیمار گرفته می‌شود. بر اساس بیانیه سازمان غذا و داروی آمریکا نتیجه پس از چند دقیقه به دست می‌آید.

این سازمان این آزمایش را با آزمایش قبلا مجوز گرفته برای ماده ژنتیکی ویروس مقایسه می‌کند و می‌گوید آزمایش آنتی‌ژن ارزان‌تر و استفاده از آن ساده‌تر است و هنگامی که تولیدکنندگان متعدد آن را وارد بازار کنند، بالقوه می‌تواند برای آزمایش کردن میلیون‌ها نفر در آمریکا به کار رود.

تا به حال فقط شرکت کویدل در سان‌دیه‌گوی کالیفرنیا مجوز تولید این آزمایش را دریافت کرده است.

تا به حال دو آزمایش برای ویروس جدید کرونا تایید اضطراری دریافت کرده‌اند: یک آزمایش بر اساس واکنش زنجیره‌ای پلیمزار (PCR)، آزمایش تشخیصی مولکولی که ماده ژنتیکی ویروس را شناسایی می‌کند و دو یک آزمایش آنتی‌بادی که آنتی‌بادی‌ها یا پادتن‌های تولید شده بوسیله دستگاه ایمنی بر ضد ویروس را اندازه می‌گیرد.

البته آزمایش آنتی‌ژن نقائص خاص خودش را دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا یادآور می‌شود که این آزمایش در تعیین عفونت در بیماران قطعیت کمتری دارد و ممکن است لازم باشد برای تصمیم‌گیری‌های درمانی یا جلوگیری از انتشار احتمالی ویروس نتایج منفی آن با آزمایش PCR تایید شود چرا که ممکن است آزمایش نتیجه منفی کاذب داده باشد.

به گفته این سازمان آزمایش‌هیا آنتی‌ژن برای ویروس کرونا بسیار اختصاصی هستند (نتایج مثبت کاذب کمی دارند) اما به اندازه آزمایش‌های PCR حساس نیستند (نتایج منفی کاذب بیشتری دارند)، بنابراین نتیجه منفی آنها رد کننده عفونت نیست.

کد خبر 509853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha