سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

علی اصغر محمدی: وزیر علوم در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه پیام نور گفت: توسعه کمی دانشگاه پیام نور را فراموش کنید، الان موقع کیفیت بخشی به دانشگاه پیام نور است.

به گفته وزیر علوم، هدف از راه‌اندازی دانشگاه پیام نور شکستن سد کنکور بود و اکنون توسعه کیفی بیش از توسعه کمی مطرح است.

محمد مهدی زاهدی تصریح کرد: اگر نیاز به توسعه کمی باشد وزارت علوم براساس ضوابط تصمیم می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه باید با دقت به تقویت اعضای هیات علمی خود بپردازد و هرم هیات علمی را ارتقا دهد.

وزیر علوم معتقد است وضعیت دانشگاه پیام‌نور باید طوری شود که داوطلبان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با علاقه و رغبت وارد این دانشگاه شوند.

زاهدی، افزایش جمعیت دانشجویی، جذب هیات علمی و تعداد واحدها را علت سیاست حمایتی دولت، از این دانشگاه بیان کرد.

پیام نور، قطب دانشگاه مجازی جهان اسلام

به اعتقاد وزیر علوم دانشگاه پیام نور باید به قطب دانشگاه مجازی کشور‌های اسلامی تبدیل شود. برای این کار باید بسترسازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن انجام شود.

زاهدی افزود: با راه‌اندازی شبکه مجازی، خیلی از واحدهای کنونی بلااستفاده می‌شود. البته باید برای تدوین کتاب‌ها و محتوای این شبکه مجازی در جهان اسلام نیز برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

وزیر علوم درباره تاخیر در انتخاب سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: هدف این بود که فردی را تعیین کنیم تا بتواند با کمک سایر دستگاه‌ها دانشگاه پیام نور را به اهداف خود نزدیکتر کند.

سید محمد حسینی با حفظ سمت قائم مقامی وزیر علوم به‌عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور معرفی و منصوب شد.

ارزشیابی مجازی مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان

پیش از برگزاری آیین معارفه سرپرست دانشگاه پیام نور معاون دانشجویی وزیر علوم در جمع خبرنگاران از ارائه تسهیلات پژوهشی به دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گفته محمود ملاباشی، دانشجویان می‌توانند به‌صورت مستقل مجری طرح پژوهشی باشند و برای این کار بودجه پژوهشی به دانشجو اختصاص می‌یابد.

وی گفت: با اجرای طرح دستیار آموزشی و پژوهشی و حمایت مالی، تقویت وضعیت معیشتی دانشجویان دکتری از مهر ماه آغاز می‌شود. پشتیبانی از نوآوری‌های علمی دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای تولید علم از اقدامات وزارت علوم برای ایجاد انگیزه در بین دانشجویان است.

به گفته معاون وزیر علوم اجرای طرح ارزشیابی مجازی مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشور نیز برای پشتیبانی از نوآوری‌های علمی دانشجویان انجام خواهدشد.

ملاباشی مدعی شد ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان خارج از کشور به‌طور مجازی فقط ۱۰ روز طول می‌کشد.

در ادامه این نشست رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اعطای وام ارزی به دانشجویان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

زرینه زاد گفت: صندوق رفاه دانشجویان اقداماتی برای بیمه دانشجویی، تدوین آیین‌نامه‌های کار دانشجویی و تسهیل امور خوابگاه‌ها، تغذیه و آمد و شد دانشجویان انجام داده است.

به گفته وی، خدمات رفاهی دانشجویی به بخش غیردولتی واگذار می‌شود. طرح واگذاری سلف سرویس و تغذیه دانشجویی به بخش خصوصی یکی از این طرح‌هاست.

این طرح براساس سیاست وزارت علوم در باره پرداخت یارانه مستقیم نقدی یا تخصیص این مبلغ به بخش خصوصی برای ارتقا کیفیت تغذیه دانشجویی انجام خواهد شد.

زرینه زاد افزود: امور مربوط به پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی و هزینه اجاره خوابگاه‌های دانشجویی به بانک‌ها از اقداماتی است که به بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان از تدوین برنامه‌ای برای تجهیز فرهنگی خوابگاه‌ها خبر داد.

کد خبر 51066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز