همشهری آنلاین: سومین جشنواره فرهنگ ملل و ششمین جشن دانش آموختگان غیر ایرانی و دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در 45 دانشگاه کشور 18 تا 20 تیر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر بیژن وثوقی وحدت معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش زبان وادبیات فارسی، گسترش همکاریهای علمی و فرهنگی، حمایت از جوانان مستعد کشورهای اسلامی و دیگر کشورها و تربیت نیروی متخصص آنها دانست.

دکتر وثوقی وحدت افزود: در این جشن که با حضور روسای دانشگاهها و مراکز علمی کشورمان، سفرا و رایزن های فرهنگی کشورهای ویتنام- استونی – لبنان – سوریه – فلسطین – تاجیکستان – لهستان – عراق – یمن – چین – کامرون – پاکستان – لتونی- بوسنی – ژاپن  و فرانسه برگزار می شود، وزیر علوم، معاونان دانشجویی و فرهنگی این وزاتخانه و رئیس دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی می‌کنند و چند نفر از دانش آموختگان غیر ایرانی نیز به بیان نظرات و خاطرات دوران تحصیل خود خواهند پرداخت.

 معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف همچنین گفت: در این جشنواره وزیر علوم دانشنامه تحصیلی 320 دانش آموخته از کشورهای مذکور را به آنان اعطا خواهند نمود که از این تعداد به ترتیب 8 نفر در مقطع کاردانی ،173 نفر در مقطع کارشناسی،119 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 20 نفر نیز در مقطع دکتری می باشند.

سهیلا صراف دبیر جشنواره نیز  افزود: در حاشیه برگزاری جشنواره نمایشگاهی از توانمندیهای 24 کشور فوق الذکر در زمینه های فرهنگی،‌تاریخی، آثار سنتی، فیلم و عکس در غرفه های مجزا ارائه می شود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان نیز غرفه ای تشکیل خواهد داد.

وی از عموم هموطنان دعوت کرد برای آشنایی با آثار ارائه شده از سوی دیگر کشورها از نمایشگاه جشنواره که از 18 تا 20 تیرماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد ازظهر دایر خواهد بود بازدید نمایند.

کد خبر 56826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز