سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: پروژه ساماندهی شبکه برق پیاده راه خیابان فردوسی سنندج با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

عمليات عمراني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هیوا لهونیان اظهارکرد: عملیات اصلاح، بهینه‌سازی و جابه‌جایی شبکه برق خیابان فردوسی سنندج و ساماندهی این مسیر، پس از آماده شدن مقدمات، از هفته اول خرداد ماه اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: کار نقطه‌گذاری اصلاح شبکه برق در این خیابان آغاز شده است و به تدریج کابل‌ و منهول‌های قدیمی حذف و به نصب و جایگزینی شبکه‌های جدید برق اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآورشد: پس از فراهم شدن مقدمات و ارائه طرح‌های لازم، عملیات اجرایی شامل حفاری یک هزار و ۸۰۰ متر کانال، ساخت ۵۴ فقره منهول و ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری با لوله پلی اتیلن فشار قوی آغاز ‌می‌شود.

لهونیان اضافه کرد: اقدامات لازم برای احداث چهار هزار و ۸۲۲ متر کابل کشی فشار متوسط زمینی و چهار هزار و ۸۴۰ متر کابل کشی فشار ضعیف زمینی احیای شبکه برق قدیمی و جابجایی خطوط تغذیه مسیر انجام می‌گیرد.

وی اظهارکرد: در حین انجام این پروژه، اغلب خاموشی‌ها به دلیل جابه‌جایی بار، در طول شب یا روزهای جمعه اتفاق خواهد افتاد تا مشکلی برای کسبه، بازاریان و بانک‌های واقع در مسیر روی ندهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه خاموشی‌های اعمال شده به دلیل انجام این طرح میانگین بین پنج تا ۱۰ دقیقه خواهد بود، گفت: تلاش می‌شود کار اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق پیاده‌راه فردوسی در زمان مقرر انجام شود.

لهونیان به وجود سه هزار و ۶۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق در استان اشاره کرد و افزود: امسال برای اصلاح یک هزار و ۵۱ پست توزیع هوایی و زمینی، ۵۰ کیلومتر خطوط فشار متوسط و ۷۳۰ کیلومتر خطوط فشار ضعیف با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار، برنامه‌ریزی شده است.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری، تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کردستان و ۶۵۴ هزار و ۷۲۲ مشترک، از خدمات شرکت برق استان برخوردار هستند.

کد خبر 513153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha