چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون جان پنج هزار و ۲۶۰ بیمار نیازمند عضو را نجات داده است.

اهدای عضو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت به مناسبت روز اهدای عضو گفت: واحد پیوند اعضای این دانشگاه که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دکتر شاپور بدیعی افزود: تاکنون بدن ۹۸۶ بیمار مرگ مغزی در واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهدای عضو به بیماران نیازمند تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۲۹۴ مورد پیوند کلیه، ۳۵۲ مورد پیوند کبد، ۷۶ مورد پیوند قلب، ۶ مورد پیوند کبد و کلیه و هشت مورد پیوند کلیه و پانکراس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام ۶۶۰ پیوند پوست برای بیماران دچار سوختگی و همچنین ۸۷۰ پیوند قرنیه برای بیماران دچار مشکل بینایی طی این مدت از طریق اهدای عضو انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نخستین عمل پیوند کبد از دهنده زنده بر روی یک کودک خردسال با موفقیت انجام شد که گام مهمی در ارائه خدمت به بیماران به شمار می‌رود.

بدیعی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خراسان رضوی تاکنون موفقیت‌های چشمگیر در زمینه پیوند کسب کرده است به طوریکه شاخص اهدای عضو (PMP) در این دانشگاه اکنون ۱۹.۶ درصد است که نسبت به سال گذشته ۴ واحد رشد داشته است.

وی گفت: در اولین سال انجام اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این دانشگاه چهار مورد پیوند عضو انجام شد، درحالی که طی سال گذشته با وجود بحران کرونا، این تعداد به ۱۲۵ مورد رسید.

۳۱ اردیبهشت ماه سالروز پاسخ مثبت امام خمینی (ره) به استفتاء اهدای عضو از افراد مرگ مغزی، به عنوان روز ملی اهدای عضو در کشور نامگذاری شده است.

کد خبر 513542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha