همشهری آنلاین: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از شناسایی و دستگیری عاملان انفجار خط انتقال گاز ایران به ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن کرمی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی امروز [یکشنبه 9 مهر] به خبرنگاران گفت: انفجار این خط لوله توسط دو تن از اعضای گروهک پ.ک.ک انجام گرفته بود که یکی از آنها دستگیر و دومی شناسایی شده است.

به گفته وی متهم دستگیر شده از اهالی یکی از روستاهای ماکو است که با سوختگی 60 درصد مواجه است.

خط لوله گاز ایران-ترکیه پنجشنبه شب [6 مهر 1385] در نزدیکی شهر مرزی بازرگان ایران منفجر شد که به قطع چند روزه انتقال گاز انجامید.

به گفته کرمی نتایج به دست‌آمده از بررسی فنی سلاح و مواد منفجره‌ای که در محل به جا مانده بود به شناسایی متهمان منجر شده است.

در این حال بی‌بی‌سی به نقل از یک شبکه تلویزیونی گزارش داد که یک گروه کرد به نام «بازهای آزاد کردستان» مسئولیت انفجار را پذیرفته‌اند.

بنابراین گزارش، تلویزیون کردزبان «روژ» که از کپنهاک برنامه پخش می‌کند اعلامیه‌ای از سوی گروه مذکور منتشر کرد که در آن ادعا می‌شد انفجار این خط لوله، به تلافی عدم صدور اجازه دفن یک چریک کرد در شهر محل تولدش (ماکو) صورت پذیرفته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در نشست خود با خبرنگاران به توافق ایران و ترکیه برای مبارزه با اقدامات گروه‌های کرد اشاره کرد و ایجاد موانع مرزی چون کانال‌کشی و دیوارکشی و ایجاد پاسگاه و برجک دیده‌بانی و همچنین تبادل اطلاعات و عملیات مشترک نظامی را از جمله این توافق‌ها برشمرد.

وی گفت: عملیات همزمان، براساس مذاکرات انجام شده با فرماندهان ارشد ترکیه، تا سطح هنگ‌های مرزی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 5142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز