شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه بورس: آخرین آمار دریافتی حاکی‌است، حرفه‌ای‌های بازار همچنان بر روی سهام کوچک بازار تمرکز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، بررسی مبادلات بورس تهران از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون نشان می‌دهد که شرکت‌های کوچک بازار،‌سودآورترین سهام بورس در طول 20روز سپری شده از ماه اردیبهشت بوده‌اند.

این روند در طول چند سال گذشته ادامه داشته و بیشتر حرفه‌ای‌های بازار تمایل دارند تا از محل نوسان قیمت، سهام کوچک بازده به دست بیاورند. اعمال محدودیت‌های حجم مبنا و دامنه نوسان در طول چند سال گذشته نیز به این موضوع دامن زده و باعث شده تا شرکت‌های کوچک بازار همواره در مقابل غول‌های بزرگ بورس از نوسان قیمت بالاتری برخوردار باشند.

حجم سرمایه اندک این شرکت‌ها این امکان را به سهامداران می‌دهد که سود بیشتری را از محل افزایش قیمت سهم به دست بیاورند.

آخرین آمار دریافتی از معاملات ماه جاری نشان می‌دهد: در طول 20روز سپری شده از اردیبهشت‌ماه شرکت کنتورسازی ایران بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کرده است.

در این مدت ۳۰۷ نفر، ۲میلیون و ۸۰۰ هزار سهم این شرکت را خریداری کرده‌اند و زمینه صعود ارزش سهام کنتورسازی را تا سقف ۸۷ درصد فراهم کرده‌اند.

پس از کنتورسازی ایران، شرکت شیمیایی فارس و خاک چینی ایران به ترتیب با ۲۸ و ۲۷درصد افزایش قیمت در رده‌های بعدی جدول جای گرفتند.

به غیر از شرکت‌های کوچک که یکه‌تاز بازار سهام به لحاظ سودآوری هستند، شرکت سایپا همچنان توانسته عنوان پرطرفدارترین سهام بورس را از آن خود کند. این شرکت از ابتدای سال‌جاری تاکنون همواره پرطرفدار بوده است.

سایپا از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون توانسته توجه ۳ هزار و ۹۳۰ نفر را به سوی خود جلب کند.

کد خبر 51420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز