مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۹۵ درصد از اراضی شالیکاری این استان زیر کشت برنج رفت  که عملیات نشا در ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گیلان به‌ صورت مکانیزه بوده‌ است.

نشای برنج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی درجانی اظهارکرد: باوجود مشکلات متعدد در بخش اقلیم و شیوع ویروس کرونا از لحاظ مقدمات کشاورزی و کشت برنج امسال به‌همت کشاورزان در وضعیت خوبی قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنج گیلان از نظر تنوع و کیفیت در کشور و حتی دنیا شناخته شده است و در حال حاضر متوسط تولید برنج گیلان با بهره‌گیری از دانش بومی کشاورزان نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر و سطح زیر کشت برنج در این استان ۲۳۸ هزار هکتار است.

درجانی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار خانوار یا بهره‌بردار در زمینه کشت برنج، در گیلان فعالیت دارند.

وی گفت: سطح زیر کشت ارقام اصلاح شده برنج در سال ۹۸بیش از ۲۳ هزار هکتار بوده که امسال افزایش یافته است.

درجانی اضافه کرد: ۶۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان خارج از شبکه سد سفیدرود هستند که باید با برنامه‌های لازم برای تأمین آب و رسیدن آب به آنان اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان  ادامه داد: امسال  ۵۹ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده‌است که در مقایسه با سال ۹۸ شاهد افزایش هزار تنی توزیع کود شیمیایی در میان کشاورزی هستیم.

وی افزود: سال ۹۸ بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار تن شلتوک در سال زارعی گذشته در گیلان تولید شده‌ بود که پیش‌بینی ‌می‌شود امسال شاهد افزایش تولید باشیم.

درجانیگفت: تاکنون ۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری وجین شده‌اند، اما در این رابطه از برنجکاران می‌خواهیم قبل از انجام عملیات وجین، کود پتاس و اوره استفاده کنند و سپس عملیات وجین انجام دهند.

کد خبر 515325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha