کارفرمایان چهارمحال و بختیاری برای دریافت وام کرونا به سامانه کارا مراجعه کنند.

سامانه کارا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که پیامک دریافت کرده‌اند در سامانه کارا به نشانی kara. mcls. gov. ir در قسمت تسهیلات کرونا با ثبت کدملی ثبت نام کنند.  

فاضلی افزود: تمامی صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های ۱۳گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با شیوع ویروس کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در رابطه با شرایط دریافت تسهیلات حمایتی توسط بنگاه‌ها گفت: بنگاه‌هایی مشمول دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند که از سال ۹۸ تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند به نحوی که شاغل بیمه شده داشته و کارگران آن‌ها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.  

میزان پرداخت تسهیلات برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند 

به ازای هر اشتغال مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.  

فاضلی گفت: برای بنگاه‌های با نیروهای کار بیشتر هم ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش درنظر گرفته شده است.  

کارفرمایانی که مشمول تسهیلات کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و برای آن‌ها پیامک ارسال نشده است، می‌تواند برای نام نویسی اقدام کنند، ولی مستلزم ان داشتن شرایط اعلامی اعم از لیست بیمه و ۱۳ رسته منتخب باشد.  

وی گفت: از کارفرمایان و خویش فرمایان چهارمحال و بختیاری مشمول که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند، دعوت می‌شود با مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند آن در سامانه کارا اقدام کنند.  

کد خبر 515408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    من تا اخر ثبت نام نمیشم به چه دلیل