مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : ۳ هزار نفر در ۵ خرداد از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان بازدیدکردند.

موزه روستایی

به گزارش همشهری گیلان به نقل از ایرنا، ولی جهانی گفت: این رقم در مقایسه با تعطیلات عید فطر سال ۹۸ غیرقابل مقایسه است، زیرا در تعطیلات عید فطر  سال گذشته  ۳۸۲ هزار و ۷۴۵ نفر از این اماکن بازدید کرده بودند.

جهانی ادامه داد: درهای موزه‌های گیلان و  همچنین بناهای تاریخی این  استان   پس از تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در پنجم خرداد امسال و با رعایت پروتکل بهداشتی به روی مردم گشوده شد.

وی اظهارکرد: ۱۷ موزه در استان فعال است که ۵ مورد آن زیر نظر این اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اداره می‌شوند.

جهانی بیان کرد: دستورالعمل بهداشتی سفر هوشمند در ایام کرونا به همه تاسیسات گردشگری ابلاغ شده بود که اکنون نظارت و بازرسی‌های لازم برای اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل آغاز شده‌است.  

گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله و علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه‌های گیلان است.

کد خبر 515456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha