شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

موشک استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس در پی آزمایش احتراق آتش گرفت. نمونه‌های قبلی این موشک نیز هنگام آزمایش دچار چنین سرنوشتی شده‌اند.

اسپیس‌ایکس

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از انگجت نوشت: اسپیس‌ایکس همچنان مشغول آزمایش‌های پروژه استارشیپ است. این شرکت یک آزمایش احتراق (static fire) نمونه اولیه SN4 را به طور موفقیت‌آمیز انجام داده است، اما پس از آزمایش نمونه موشک به طور ناگهانی روی پد پرتاب آتش گرفت.

این در حالی است که نمونه‌های قبلی این موشک از جمله MK1 نیز طی آزمایش دچار آتش‌سوزی شدند. هنوز دلیل این آتش‌سوزی مشخص نشده است، اما طبق گزارش‌ها اسپیس‌ایکس نمونه SN5 را برای آزمایش آماده کرده بود. اسپیس‌ایکس چند سالی است که روی طراحی و ساخت استارشیپ کار می‌کند و در این مدت چند بار دستخوش تغییرات بنیادی شده است. هدف این پروژه ارسال فضانوردان و محموله همراه استارشیپ به مریخ و ماه است.

انفجار نمونه موشک استارشیپ در حالی اتفاق می‌افتد که هفته قبل ماموریت ارسال دو فضانورد همراه کپسول کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی لغو شد. دلیل لغو این عملیات ۱۷ دقیقه قبل از پرتاب موشک، آب‌وهوا و احتمال بروز رعد و برق اعلام شد. قرار است اسپیس‌ایکس امشب کپسول مذکور را همراه فضانوردان به فضا ارسال کند.

کد خبر 516285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha