مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: شرکت در دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تا ۳۰ تیرماه امسال تمدید شد.

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پیش‌ازاین مهلت شرکت در جشنواره تا ۹ خردادماه اعلام‌شده بود، اما به دنبال استقبال از این دوره از مسابقه دبیرخانه جشنواره کتاب‌خوانی، مهلت شرکت در این جشنواره را تا پایان تیرماه تمدید کرد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری دوشنبه ۱۲ خرداد افزود: تاکنون افزون بر ۱۸ هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند و امیدواریم تا پایان جشنواره شاهد رشد مشارکت در این مسابقه باشیم.

وی ادامه داد: دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگ‌سال»، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را به حضور مجازی در این ضیافت کتاب‌خوانی دعوت کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند بامطالعه منابع مرتبط با این بخش، به‌صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

ذاکری توضیح داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا پایان تیرماه فرصت دارند به آدرس www.samakpl.ir مراجعه و در مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اضافه کرد: این جشنواره در قالب‌های متنوع کتاب‌خوان مجازی، چهارگزینه‌ای، داستانک نویسی، روزنامه کتاب، نمایش خلاق و نقاشی در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود.

به گفته وی، برگزیدگان دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در ۲ سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری از انتشارات بنیاد امام رضا علیه‌السلام، «زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته سید محمد مهاجرانی از انتشارات کتابک و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «ده قصه از امام هادی علیه‌السلام برای بچه‌ها» نوشته جعفر ابراهیمی از انتشارات قدیانی برای این رده سنی معرفی‌شده است.

در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری با عناوین «ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته ناصر نادری از انتشارات به نشر، «نشانه‌ها: قصه‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «مژده گل: داستان‌هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام» نوشته محمود پوروهاب از انتشارات کتاب جمکران به‌عنوان منابع جشنواره معرفی‌شده است.

همچنین در رده سنی «جوان و بزرگ‌سال» (۱۸ سال به بالا) شش کتاب «امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره) » نوشته محمدباقر پورامینی از انتشارات معارف، «امام رضا علیه‌السلام و ایران» نوشته سید حسین حر از انتشارات معارف، «برمدار آفتاب: ترسیم زندگی برمدار حیات رضوی» نوشته محمدحسین پورامینی از انتشارات معارف، «شاه‌چراغ علیه السلام» نوشته جلیل عرفان‌منش از دفتر پژوهش‌های فرهنگی و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب‌های «خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی علیه‌السلام» نوشته ابوالفضل ‌هادی‌منش از انتشارات بهار دل‌ها و «حکمت‌های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی‌شده است.

کد خبر 517159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha