چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

مهدی معزی: همه چیز برای پوزیسیون قهرمانی آماده است.قهرمانی دوم در لیگ برتر.

بساط را هم برای بر پا کردن یک سور آماده کرده‌اند. از پرچم بزرگ تیمی گرفته تا وسایل نورافشانی. حتی در مکاتبه‌ای هم که باشگاه سپاهان با شهرداری این شهر داشته، گفته شده که ما چهارشنبه جشن قهرمانی داریم. انگار همه چیز را تمام شده فرض کرده‌اند. شاید پیش‌بینی تساوی پرسپولیس و صبا، آنها را به طرح جشن وادار کرده. باخت پرسپولیس هم که دیگر آخر این رویاپردازی است.

زردپوشان اصفهانی، امروز در چاشنی شانس یا بدشانسی با تیمی بازی دارند که در 3 پله مانده به آخر جدول جا خوش کرده‌اند. ترس از رفتن به یک دسته پایین‌تر، نفت را رقیب مشکلی کرده؛ اتفاقی که طوسی هم خیلی از به انجام رسیدنش می‌ترسد: «این آخرین فرصت ماست.

می‌دانیم که بازی سختی داریم. ولی باید ببریم. می‌دانیم که آنها همه امکانات قهرمانی را دارند، ولی ما هم برنامه داریم.» بازی‌ای که طوسی، لئوناردو پیمنتا را به خاطر سه اخطاره بودن در لیست بازیکنانش ندارد. سپاهان که با 2 امتیاز اختلاف از پرسپولیس، صدرنشینی را مال خودش کرده، خیلی دوست دارد که پس از سال 83 دومین جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد.

قهرمانی‌های چند ساله اخیر این تیم که فقط در جام حذفی خلاصه شده، می‌خواهد یک بار دیگر هم با عنوان قهرمانی لیگ برتر پا به لیگ قهرمانان آسیا بگذارد. اما افشین قطبی همه این محاسبات کاغذی را رد می‌کند: «یک روز پس از دیدار مقابل برق شیراز با ریکاوری مناسب و صحبت با بازیکنان سعی کردیم آنها را به شرایط آرمانی برای دیدار با صباباتری برسانیم.

مقابل صبا و سپاهان 2  روز سرنوشت‌ساز را باید سپری کنیم تا بتوانیم با کمک صد هزار هوادار به لیگ قهرمانان آسیا برویم. البته می‌خواهیم با استقلال به لیگ قهرمانان آسیا برویم. جام لیگ برتر مال ماست و جام حذفی مال استقلال.» شاید قطبی نمی‌داند که ایران الان 3  سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دارد. چراکه تیم دوم لیگ برتر هم پایش را در این جام می‌گذارد. قطبی که از بازی با برق راضی نیست، دیگر نمی‌خواهد که آن شیوه گربه‌ای را ببیند: «بازیکنان در بازی با برق دل گربه داشتند، نه قلب شیر!» اما او انگار خیلی دلش را به گرفتن جام خوش کرده:«هنوز در جاده قهرمانی هستیم. وضعیت تغییری نکرده.

پرسپولیس ۱۱ بازیکن ندارد. از بین تمام اعضای تیم احتمال حضور در ترکیب اصلی وجود دارد و بازیکنان ما همه در یک سطح هستند و امیدواریم بتوانیم از تمام نیروی خود برای قهرمانی در لیگ برتر استفاده کنیم.» او که در این بازی می‌تواند به غیراز بادامکی، همه بازیکنان را در لیست11 نفر جا دهد، با  اتفاقات گوناگون حتی می‌تواند رنگ صدر جدول را هم ببیند. باخت یا تساوی سپاهان، اگر با برد پرسپولیس همراه باشد، پله اول را مال پرسپولیس می‌کند. اما یحیی گل محمدی هم گوشه چشمی به جام دارد.

 جا گرفتن در مکان سوم جدول، با اختلاف 3 امتیاز با صدرنشین، این امید را به یحیی گل‌محمدی  داده که فکر قهرمانی بکند:« این دیدار برای تعیین قهرمان لیگ برتر سرنوشت‌ساز و حیاتی است. امیدواریم بتوانیم با غلبه بر این تیم شانس خود برای کسب عنوان قهرمانی را افزایش دهیم. ما بازی سختی برابر پرسپولیس داریم و امیدوارم بتوانیم با کسب پیروزی در این دیدار به صدر جدول و عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شویم.»

اما او برعکس قطبی،2 بازیکن اصلی تیمش را در اختیار ندارد؛ محمد نوری به‌دلیل 3 کارته بودن و مرتضی کاشی هم به‌دلیل مصدومیت.

کری‌خوانی قبل از بازی‌های این 2 هفته پایانی برای صدرنشینان کاملا طبیعی است. کری‌خوانی‌هایی که هدفی جز در به هم ریختن اعصاب تیم‌های رقیب ندارد. یکی از این این نفرات، ‌هادی عقیلی مدافع تیم سپاهان است که گفته: «پیش‌بینی تیم قهرمان سخت است. اما احساس من این است که امروز پرسپولیس مقابل صباباتری امتیاز از دست می‌دهد. ما هم با شکست نفت قهرمان می‌شویم.» اما امیرحسین یوسفی که امروز مقابل‌ هادی عقیلی بازی می‌کند، حرف جالبی زده: «برای بردن، به دعای هواداران پرسپولیس نیاز داریم. امروز روزی است که با شکست سپاهان، هم خودمان را از این وضعیت نجات می‌دهیم و هم پرسپولیسی‌ها را.»

اما آن طرف پژمان نوری خیال همه پرسپولیسی‌ها  را  راحت کرده! او گفته: «برای قهرمانی در لیگ برتر تکلیف‌مان را خودمان مشخص می‌کنیم.» او که انگار دل پری از بازیکنان تیمش دارد، ادامه داده: «دیدار سختی مقابل برق شیراز داشتیم؛ اما باید این تیم را با توجه به بازی خوبمان در نیمه اول، با گل‌های زیادی شکست می‌دادیم. روی کم دقتی و بداقبالی نتوانستیم به صدر جدول برویم. نه کسی را متهم به کم کاری می‌کنم و نه بهانه برای بازی در پست‌هافبک چپ می‌گیرم. اکنون فقط 3 امتیاز بازی برابر صبا باتری مهم است.

برای قهرمانی در لیگ برتر هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست. خوشحالم که تکلیفمان را خودمان مشخص می‌کنیم و نیازی به نتایج حریفان نداریم. اگر بخواهیم قهرمان شویم، باید دگرگون شده و با از خودگذشتگی و فراموش کردن مشکلات گذشته، به خاطر هواداران با قدرت به مصاف صباباتری برویم.»

کد خبر 51866

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز