دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

چهار جوان عصر یکشنبه هجدهم خرداد در آببندانی در شهرستان بابل غرق شدند و جانشان را از دست دادند.

حادثه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این چهار جوان همگی مرد و اهل روستای اطاقسرا و سرنشین قایق بودند که در آببندان روستای دونه‌سر از توابع بخش گتاب بابل، استان مازندران در حال تفریح بودند که براثر سقوط قایق غرق شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی عملیات سازمان مبنی بر غرق شدن چهار نفر در آببندان روستا دونه سر، بلافاصله اکیپ عملیاتی ۱۰۳ و تیم غواصی سازمان جهت بررسی موضوع سریع به محل اعزام شدند.

 سید مازیار حسنی افزود: در این حادثه که به دلیل وارونه شدن یک فروند قایق پدالی به وقوع پیوست چهار نفر از سرنشینان این قایق که همگی جوان و اهل روستا اطاقسرا بودند به داخل آب سقوط کردند.

وی اظهار کرد: هر چهار سرنشین این قایق پدالی به علت عدم آشنایی به فنون شنا در داخل آب غرق شده و جان باختند، در حال حاضر با تلاش نفسگیر غواصان سازمان، اجساد هر چهار غریق این آببندان کشف و از آب خارج شده است.

حسنی بیان  کرد: با افزایش سفرهای تابستانی به ویژه به استان‌ها و شهرهای ساحلی و نیز حضور بیشتر در استخرها و رودخانه‌ها، باید با رعایت کامل اصول و قواعد شنا انجام شده و  در صورت تمایل به شنا کردن، باید در محدوده‌های مجاز ایمن‌سازی شده در دریا و در حضور نجات غریق، انجام شود.

وی افزود: همچنین در هنگام استفاده از قایق‌های تفریحی باید از جلیقه نجات و سایر تجهیزات به راستای حفظ ایمنی افراد توصیه می‌شود.

آببندان روستای دونه‌سر یکی از آببندان‌های بکر و زیبا و در پنج کیلومتری جنوب بابل و در جاده شهید صالحی واقع است.

کد خبر 519170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حضرت IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام. چرا دروغ تحویل مردم میدین! جاسم که نظامی(نیروی دریایی بابلسر) بود و قطعا با فنون شنا آشنایی داشت... جابر هم که غریق نجات بابل بود الکی خبر عدم آشنایی با فنون شنا برا هرکی که تو آب غرق شد، نزنید