بیمارستان امام‌حسن(ع) بجنورد، به عنوان مرکز اصلی قرنطینه مبتلایان کوید ۱۹ در خراسان شمالی، از روز دوشنبه ۱۹ خرداد به حالت پیش‌از کرونا بازگشته و آماده پذیرش سایر بیماران شده است.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی اظهار کرد: بیمارستان امام‌حسن(ع) برای خدمات‌رسانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران، آماده و عملیات کامل گندزدایی آن انجام شده است.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: در یک هفته گذشته، شمار مبتلایان به کرونا که نیاز به بستری دارند در استان، به‌ویژه در بجنورد کاهش داشته و از این رو، مبتلایان به کوید ۱۹ در این بیمارستان، در بخش قلب، که مجزا از بیمارستان است، پذیرش و درمان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر، خدمات‌رسانی به بسیاری از بیماران که به اقدامات تشخیصی و درمانی نیاز داشته‌اند، در بیمارستان امام‌حسن(ع) معلق شده بود اما اکنون خدمات‌رسانی به حالت پیش‌از کرونا بازگشته است.

دکتر هاشمی اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا که در بیمارستان امام‌حسن(ع) بستری هستند، کمتر از ۲۵ نفر است که این افراد به بخش قلب منتقل شده‌اند و بیمارستان، گندزدایی و ضدعفونی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: بیمارستان امام‌حسن(ع) در بجنورد، بیمارستان اصلی برای پذیرش مبتلایان به کرونا و نیز بیمارستان ارجاعی مبتلایان به کوید ۱۹ بود که افراد بدحال و نیازمند به بستری را پذیرش می‌کرد.

وی گفت: البته بیمارستان هاشمی رفسنجانی در شیروان و بخشی از بیمارستان جوادالائمه(ع) در شهر جاجرم نسبت به پذیرش مبتلایان به کرونا اقدام می‌کنند، سایر بیمارستان‌ها هم که نتیجه نمونه‌گیری و آزمایش برخی بیماران آنان مثبت بود، درگیر کرونا بودند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی اظهار کرد: برای عادی شدن خدمات‌رسانی در بیمارستان هاشمی رفسنجانی در شیروان، با توجه به شرایط، تصمیم‌گیری می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: در اوج شیوع کرونا، فقط ۲۵ تا ۳۰ درصد از تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان پر شده بود.

وی بیان کرد: عادی شدن خدمات‌رسانی به بیماران در بیمارستان امام‌حسن(ع) در بجنورد، به معنای عادی شدن شرایط استان نیست و در صورت رعایت نشدن فاصله اجتماعی و الزامات بهداشتی، ممکن است شمار مبتلایان به کرونا و افراد نیازمند به بستری در بیمارستان افزایش یابند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: در سطح کشور هم برخی از بیمارستان‌ها، به تدریج به وضعیت عادی برگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، با شیوع کرونا، بخش تخصصی و فوق تخصصی داخلی بیمارستان امام‌حسن(ع) در شهر بجنورد، به بیمارستان امام‌علی(ع) منتقل شد که از امروز ۱۹ خرداد، خدمات در بیمارستان‌ها به روال عادی بازگشته و خدمات جراحی و تروما هم در بیمارستان امام‌علی(ع) همانند گذشته قابل انجام است.

کد خبر 519187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha