رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکی از شرکت‌های عضو این پارک برای نخستین بار در کشور دستگاه پیکنومتری گاز هلیوم (HelPyc ChE-۱۷۰۱) را تولید کرد.

دستگاه پیکنومتری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا قنبری افزود: این شرکت به عنوان نخستین شرکت در شرق کشور در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف مهندسی شامل مهندسی نفت، شیمی، مکانیک و مواد و علوم پایه شامل شیمی و زمین‌شناسی است که درسال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از همان سال در پارک علم و فناوری خراسان مستقر شد.

وی ادامه داد: این شرکت برای نخستین بار در کشور دستگاه پیکنومتری گاز هلیوم (HelPyc ChE-۱۷۰۱) را تولید کرده است که می‌تواند حجم واقعی پودر را اندازه‌گیری ‌کند و آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه‌های مختلف نیز از این دستگاه استقبال زیادی کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: این شرکت دستگاه سیلاب‌زنی مغزه را نیز تولید کرده که از مهمترین دستگاه‌های آزمایشگاه‌های مهندسی نفت است و می‌تواند در اشباع‌سازی سنگ از سیال، اندازه‌گیری تراوایی مطلق و نسبی سنگ، انجام تست‌های جذب درون مغزه و به ­خصوص در ارزیابی انواع نمونه سنگ کربناته و ماسه سنگ و سیالات مخزن تحت فرآیندهای برداشت ثانویه (تزریق آب) و ثالثیه (ازدیاد برداشت) در شرایط دما و فشار مخزن به ­کار رود و در دو مدل آموزشی و پژوهشی تولید شده است.

قنبری افزود: دستگاه دیگر تولید شده در این شرکت، دستگاه اشباع‌سازی مغزه است که این دستگاه یک وسیله پرکاربرد در آزمایشگاه‌های سنگ و مهندسی مخازن نفتی است و همچنین دستگاه آشام خود به خودی، نمونه دیگری از تولیدات این شرکت است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متعدد دیگری نیز توسط این شرکت تولید شده که هرکدام از این دستگاه‌ها را مشتریانی چون دانشگاه شهید چمران، دانشگاه شریف و چندین کارخانه مانند فولاد سنگان، فولاد خراسان، زرند کرمان، زرندسیرجان و گوهر زمین خریداری کرده­‌اند.

قنبری افزود: هم‌اکنون این شرکت فناور در خراسان رضوی مشغول تولید تجهیزات آزمایشگاهی صنعت‌فولاد است و امیدواریم این شرکت بتواند محصولات خود را به کشورهای مجاور نیز صادر کند.

پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

کد خبر 519282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha