دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تا پایان سال جاری 4 هزار محل پارک طبقاتی، در شهر تهران ساخته خواهد شد.

دکتر محمدباقر قالیباف - شهردار تهران- با حضور در مراسم افتتاح پروژه های خدماتی عمرانی شهرداری منطقه 17 با اعلام این خبر گفت: علاوه بر ساخت 4 هزار محل پارک طبقاتی ، 90 سالن ورزشی برای بانوان و 500 زمین چمن از دیگر پروژه های در دست اجرای سال جاری هستند.

به گزارش سما شهردار تهران گفت: با سعی و تلاش شبانه روزی تمامی پروژه‌های نا تمام را تا پایان سال به اتمام خواهیم رساند.

شهردار تهران همچنین گفت: باید آزادی و استقلال نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و علاوه بر آن باید کشورمان مولد تولید باشد چراکه در غیر این صورت شعار "مستقل هستیم" مفهومی نخواهد داشت.

وی گفت: با تولید ثروت در برخی مناطق همچون منطقه 17 که متاثر از مرکز تجاری مبل تهران است با کمک سرمایه گذاران می توان فقر را از جنوب شهر از بین برد .

وی همچنین گفت: اگر با مشارکت سرمایه گذاران تولید ثروت نشود بر عکس تولید عادلانه فقر کرده ایم.

شهردار تهران در ادامه گفت: تولید ثروت یعنی اعتماد و اطمینان به سرمایه گذار، لذا پولداری را باید قبول و پول دوستی را نباید پذیرفت ، از طرفی از  راه سرمایه گذاری است که اقتصاد شهر رونق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تعاونی اعتباری شهر جزء تعاونی‌های نمونه‌ای خواهد شد که در خصوص اشتغال شهروندان بیشترین آمار حمایت و دستگیری را خواهد داشت.

وی در خصوص بانک سرمایه نیز گفت: شهرداری سهم عمده‌ای را در این بانک در اختیار گرفته است، امیدواریم  یک شعبه از این بانک در این منطقه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: مشکلات بافتهای فرسوده به جز با همت شهروندان و تولید پول و ثروت حل نخواهد شد در مناطق محروم بافت‌های فرسوده زیادی به چشم می‌خورد که باید این امر جزء اهداف مهم شهرداری قرار بگیرد.

وی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های خدماتی ، عمرانی شهرداری منطقه 17، در جمع خبرنگاران نیز گفت: متاسفانه ما به برخی وظایف آشنا نیستیم، کنترل های مربوط به صدور پروانه جواز ساخت به عهده شهرداری است ولی نظارت و پیگیری ساخت وساز که توسط مهندس ناظر صورت می گیرد بر عهده سازمان نظام مهندسی است که متاسفانه در این بخش ضعف داریم .امیدواریم همکاران در رفع این مشکل اقدامات موثری را انجام دهند تا شاهد ساخت ساختمان هایی که در مقابل آسیب ها مقاوم نیستند نباشیم.

وی در خصوص پروژه نوسازان گفت: پروژه نوسازان برای شهروندانی که با جمعیت زیاد در مناطق جنوب شهر ساکن هستند و از طرفی امکان ساخت و ساز چند واحدی با متراژ کم زمین خود را ندارند ، می تواند امکاناتی را فراهم کند که صاحب خانه شوند. بخشی از امکانات را خود شهرداری فراهم کرده است و بخشی دیگر را شهروندان می توانند با گرفتن وام در این طرح شرکت کنند.

وی در خصوص پروژه نوسازان همچنین گفت: این پروژه دارای 20 مجموعه است که 4 مجموعه آن آغاز شده است و 16 مجموعه دیگر آن تا پایان سال انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص بردن ریل راه آهن شهر تهران به زیرزمین گفت: در این زمینه منتنظر دولت هستیم که در صورت موافقت ریل ها زیرگذر خواهند شد و در غیر اینصورت پیشنهادهایی برای رفع مشکل مردم این منطقه خواهیم داشت.

وی در خصوص زباله های بیمارستانی و آلودگی هوا نیز گفت: در خصوص بحث زباله‌های بیمارستانی و آلودگی هوا دادستانی باید وارد کار شود تا با دستورات قضایی بتوان با اجرای قوانین مربوطه این مشکلات را مرتفع کرد و ما به عنوان شهرداری در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم.

کد خبر 5201

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز