چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل در سال ۹۹ خبر داد.  

فرودگاه اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید فخرالدین‌هاشمی، مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در شش ماه دوم سال ۹۸ هر هفته ۴۲ پرواز در فرودگاه اردبیل برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل بسته بودن باند اصلی (جهت انجام بهسازی) که مجهز به سیستم‌های کمک ناوبری است، در سال ۹۹ این آمار کاهش پیدا کرد. این پروژه به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده و سال جاری به پایان خواهد رسید.  

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: در صورت تأیید فلایت چک، در سال جاری ILS کت ۲ فرودگاه اردبیل را خریداری می‌کنیم.  

هاشمی همچنین از انجام بهسازی و اقداماتی از جمله نوسازی کانال انتقال انرژی و تأسیسات برقی و تامین تجهیزات ایمنی زمینی از جمله ماشین کفساز، تانکر، خودروی پیشرو و تجهیزات برف‌روبی در فرودگاه اردبیل خبر داد.  

وی همچنین از تخصیص سه دستگاه خودرو عملیاتی خریداری شده از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: این خودروها شامل یک دستگاه خودروی آمیکو دو کابین (مدیریت اپرون) ویک دستگاه خودرو آمیکو تک کابین (خودرو پیشرو) و یک دستگاه خودرو برف خوار فرزیا مخصوص عملیات برفروبی سطوح پروازی است.  

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل همچنین گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین هزینه ساختمان سوختگیری هواپیما را در فرودگاه پارس آباد متقبل شده که سال جاری انجام می‌شود.  

کد خبر 520286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha