جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری امارات: دیه‌گو آرماندو مارادونا تیر ماه به تهران می‌آید. این خبر را کوردرو، مدیر برنامه‌های مرد اسطوره‌ای فوتبال دنیا در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار همشهری امارات اعلام کرد.

کوردرو، پنجشنبه گذشته به سفارتخانه ایران در بوئنوس‌آیرس رفت و با کاردار سفارت ایران، محسن بهاروند دیدار کرد. در این دیدار، مدیر برنامه‌های مارادونا و طرف ایرانی توافق کردند تا دیه‌گو در اواسط جولای به تهران بیاید.

پروژه سفر مارادونا به تهران از چند ماه قبل استارت خورد‌. زمانی که در حاشیه یک بازی دوستانه فوتسال، کاردار سفارت ایران در آرژانتین با ستاره همیشه جنجالی فوتبال جهان دیدار کرد و در این ملاقات، مارادونا با دفاع از سیاست‌های ضد‌استعماری ملت ایران، پیراهنش را به مردم ایران هدیه داد و گفت:«‌دوست دارم به تهران بیایم.»  او در این سال‌ها رابطه‌ای نزدیک با رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین پیدا کرده بود.

فیدل کاسترو‌، رهبرسابق کوبا از صمیمی‌ترین یاران دیه‌گو بود و او تمام طول درمانش را در بیمارستانی در ‌هاوانا گذراند.

هوگو چاوز، دانیل اورتگا و اوو مورالس، دیگر رهبران چپ‌گرای کشورهای آمریکای لاتین از دیگر یاران نزدیک دیه‌گو بودند و او مدام در اظهار‌نظرهایش از سیاست‌های استعماری آمریکا انتقاد می‌کرد‌.

او وقتی به دلیل بیماری قلبی به کما رفت، جمعیتی میلیونی از مردم آرژانتین، یک شب تا صبح، شمع به دست در خیابان‌های بوئنوس‌آیرس برایش دعا کردند و رئیس‌جمهور وقت آرژانتین نیز به جمع مردم آمد تا برای سلامتی ستاره دعا کند. 

یک سال قبل، دیه‌گو مارادونا به همراه خانواده‌اش به دبی رفته بود و آنجا برای اولین بار ابراز علاقه کرد برای سفر به تهران و دیدار با رئیس‌جمهوری ایران. پس از آن با تلاش‌های کاردار سفارت ایران در آرژانتین، مارادونا اعلام کرد که دوست دارد به تهران بیاید و با رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.

او در حرف‌هایش به دوستی احمدی‌نژاد با کاسترو و چاوز اشاره کرده بود و گفت: «‌دوست دارم این مرد را ببینم.»

نوروز گذشته هم محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به ستاره اسطوره‌ای، از او به دلیل سیاست‌های ضد‌استعماری‌اش و به دلیل حمایت و همراهی‌اش با ملت ایران، تشکر کرد. بعد از این بود که تلاش‌های جدی‌تر برای دیدار دیه‌گو مارادونا از تهران آغاز شد.  

پنجشنبه گذشته، کوردرو، مدیر برنامه‌های مارادونا به سفارت ایران در بوئنوس‌آیرس رفت و همراه با کاردار ایران به توافق رسیدند تا دیه‌گو در تیرماه‌ به تهران بیاید.

تنها قرار شد که سفارت ایران مقدمات این سفر و برنامه‌های آن را با سازمان ورزش ایران هماهنگ کند.

دکتر بهاروند، کاردار ایران در آرژانتین در این باره به خبرنگار همشهری می‌گوید: «‌البته مارادونا این روزها به اروپا سفر کرده است، اما‌ ما تلاش‌هایی برای سفر او به تهران انجام داده‌ایم. قرار است سازمان تربیت‌بدنی مقدمات سفر او به تهران را فراهم کند. در این سفر، دیه‌گو با رئیس جمهور ایران دیدار می‌کند و در یک بازی دوستانه سالنی هم به میدان می‌رود.‌»

کد خبر 52034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز