مرزهای زمینی، آبی و هوایی ترکیه به روی کشورهای دیگر بازگشایی شده و شهروندان ترکیه نیز می‌توانند وارد یا خارج شوند.

ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، به دنبال مقابله با شیوع کرونا و پس از پیک اولیه بیماری و اعلام کنترل آن در ترکیه، این کشور اعلام کرد که تمامی مرزهای خود به جز مرزهای ایران را بازگشایی کرده است.

به دنبال بخشنامه ریاست جمهوری ترکیه، مرزهای زمینی، آبی و هوایی ترکیه به روی کشورهای دیگر بازگشایی شده و شهروندان ترکیه نیز می‌توانند وارد یا خارج شوند.

تمامی افراد وارد شده به ترکیه مورد معاینه قرار خواهند گرفت و اگر کسی نشانه‌های بیماری را داشته باشد مورد تست PCR  قرار خواهد گرفت.

طی روزهای اخیر با توجه به کاهش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا، مقامات ترکیه به تدریج شروع به برداشتن محدودیت‌ها در این کشور کردند تا ترکیه وارد شرایط عادی شود. هر چند لزوم استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی همواره مورد تاکید بوده، اما شاهد بازگشایی مراکز مختلف خرید و تجمع در این کشور و عادی شدن شرایط در این کشور هستیم.

  • مرزهای تجاری ایران با ترکیه باز هستند

 لطیفی سخنگوی گمرک ایران در این زمینه گفت: خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر بسته بودن مرزهای ترکیه و ایران، صرفا در حوزه مسافری است و مرزهای تجاری زمینی و ریلی باز هستند. امیدواریم مرزهای مسافری ترکیه و ایران از سوی ترکیه  نیز به زودی بازگشایی شود و شاهد تردد اتباع دو کشور باشیم.

کد خبر 520812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    4 1
    منزوي منزوي