همشهری آنلاین: تصمیم دولت درباره تغییر سهمیه‌بندی نفت با هدف برطرف کردن نیازهای مردم در فصل تابستان خواهد بود.

غلامحسین نوذری - وزیر نفت - در حاشیه هشتمین همایش بین‌المللی پتروشیمی روز شنبه 28 اردیبهشت این مطلب را گفت و تاکید کرد: هنوز درباره تغییر سهمیه‌بندی تصمیم نهایی گرفته نشده است.

به گزارش شانا، نوذری در این همایش در باره اعلام خبری از سوی رئیس جمهوری در خصوص بررسی کاهش تولید نفت، توضیح داد: موضوع مطرح شده از سوی دکتر احمدی نژاد درخصوص جلوگیری از خام فروشی است که یک سیاست کلی و در دست بررسی است.

وی در مورد افزایش تولید 200 هزار بشکه‌ای نفت خام کشور در سال گذشته تصریح کرد: قصد نداریم نسبت به سهمیه تعیین شده خود در اوپک کاهش تولیدی داشته باشیم؛ زیرا ممکن است افزایش قیمت‌ها در بازار، شیرینی خود را حفظ کند و ما ظرفیت تولید خود را تکمیل کنیم.

ذخیره بخشی از نفت خام امری طبیعی است

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در مورد این ذخیره‌سازی نفت در نفتکش‌ها برای فروش گفت: ذخیره نفت در نفتکش امری طبیعی است و این امر همیشه انجام می‌شود.

نوذری ادامه داد: از سوی دیگر به زودی برخی اصلاحات در پالایشگاه‌های کشور به نتیجه می‌رسد و در این فصل پالایشگاه‌ها تعمیرات کلی خود را آغاز می‌کنند.

نیازی به افزایش تولید نفت در بازار وجود ندارد

وزیر نفت در باره افزایش سهمیه تولید نفت کشور عربستان در اوپک گفت: هم اکنون بازار در حال اشباع است و به افزایش تولید نیازی نیست.

نوذری در ادامه با اشاره به تشیکل شبکه یکپارچه گازی یادآور شد: اجلاس اتحادیه‌های آسیایی درباره نحوه سامان‌دهی انرژی کشورهای تولید و مصرف کننده آسیایی تشکیل است.

وی ادامه داد: به منظور کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه انرژی، دنیا به این سمت می‌رود که از شبکه‌های گازی استفاده کند.

نوذری یادآور شد: به عنوان مثال در فصل تابستان کشورهای حاشیه خلیج فارس، گاز بیشتری نیاز دارند و این درحالی است که در زمستان کشورهای سردسیر به گاز بیشتری نیاز دارند و شبکه یکپارچه گازی به مصرف بهینه گاز کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: با تشکیل شبکه یکپارچه گازی، انرژی از حالت منطقه‌ای و کشوری خارج می‌شود. به خصوص که در بحث گاز این شبکه کمک می‌کند کشورها نیازهای خود در فصل‌های مختلف برطرف و مصرف و تولید گاز خود را بهینه کنند.

در این همایش نوذری همچنین درباره تغییر برخی از معاونان در وزارت نفت، گفت: تغییر معاونان در وزارت نفت در 4 شرکت اصلی صحت ندارد.

کد خبر 52099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز