مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد یکشنبه محمله و زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۴.۷ دهم ریشتر بیرم در استان فارس را لرزاند.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین؛  ایرنا نوشت: به گزارش بامداد یکشنبه مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ ۴.۶ دهم ریشتری محمله در عمق ۱۲ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۶۷ عرض شمالی و ۵۳.۲۸ طول شرقی ثبت شده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

ساعتی پیش نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه بامداد امروز  بیرم در استان فارس را لرزاند.

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۶۴ عرض شمالی و ۵۳.۳۹ طول شرقی بود.

محمله مرکز بخش محمله واقع در شهرستان خنج، استان فارس می‌باشد.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به وقوع دو زمین لرزه در شهرستان های بیرم لارستان و محمله در شهرستان خنج، گفت: این زلزله ها هیچ خساراتی به مناطق مسکونی وارد نکرده است.

او بیان اینکه دقایقی پس از بروز زمین لرزه تیم‌های امدادی در منطقه حاضر شدند، افزود: تیم‌های عملیاتی شهرستان لارستان و خنج در آماده باش کامل هستند.

جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون گزارشی از تلفات جانی زمین لرزه ۴.۷ ریشتری بخش بیرم نرسیده و خسارات مالی آن نیز در دست بررسی است.

وی گفت: بخشداری بیرم و دهیاران با همکاری و هماهنگی گروه های مردمی نیز در حال آماده باش هستند.

محسن زمانی مدیر جمعیت هلال احمر لارستان نیز گفت: با توجه به ارتباطی که با بخشداری بخش بیرم نجام شد کانون اصلی این زمین لرزه ها در حوزه شهرستان لارستان نبوده و بیشتر مناطقی از شهرستان گراش به ویژه منطقه و روستاهای خلیلی این شهرستان تحت تاثیر این زلزله ها قرار گرفتند.

وی بیان کرد: البته نیروهای امدادی و اکیپ های واکنش سریع هلال احمر لارستان در آمادگی کامل برای کاهش خسارات احتمالی این زلزله ها قرار گرفته و یک تیم ارزیاب نیز به مناطق زلزله زده نیز اعزام شده است.

کد خبر 521317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha