به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی ثمرههاشمی سخنران پایانی دومین همایش ملی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی کشور در سالن اجلاس سران، آموزش را اصلی اساسی در تبلیغ درست، به هنگام و شفاف خواند و گفت: انتخاب رسانه مناسب و فراگیر برای تبلیغ ضرورت است.
مشاور ارشد رئیسجمهور افزود: صدقالحدیث شعار ماست و باید برای تبلیغ، رسانههای صادق، خوش نام و پرمخاطب انتخاب شوند تا در آگاه کردن و اطلاعرسانی درست تاثیرگذار باشند.
ثمره هاشمی با تاکید بر پرهیز از اطلاعرسانی ناقص و نادرست تصریح کرد: چه اجباری داریم درباره مطالب مبتنی بر شایعات اظهار نظر و مصاحبه کنیم درحالی که اطلاعات کافی درباره آن موضوع نداریم.
وی گفت: امروز حتی در رسانهملی میبینیم برخی مسئولان با سوالاتی مواجه میشوند و اظهار نظر میکنند که اطلاع کافی از موضوع ندارند.
مشاور ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: میبینیم رسانهای موضوعی را بر مبنای شایعه مطرح میکند و بقیه رسانهها هم آن را منتشر میکنند؛ در این گونه موارد، روابط عمومیها باید سریع وارد عمل شوند.
ثمره هاشمی گفت: اطلاع رسانی باید شفاف و دقیق باشد در غیر این صورت برداشتها نادرست میشود و کسانی که با هدف ایجاد تردید و نه اطلاع رسانی آن را مطرح میکنند به اهداف خاص خود میرسند.
وی با اشاره به خدمات و کارهای بزرگ دولت در استانها و حساسیت و پیگیریهای مردم درباره نیازهایشان و تصمیمات دولت برای عمران و آبادانی مناطق گفت: سفرهای استانی ارتباط گسترده دولت را با مردم فراهم کرد به گونهای که همه مردم دولت را از خود میدانند و احساس مشارکت میکنند و این از مصادیق عدالت است.
مشاور ارشد رئیس جمهور بر ضرورت توجه خاص روابط عمومیهای وزارتخانهها به خدمات دولت در استانها تاکید کرد و با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان همدان از 12% به 4% گفت: اگر به مردم درست اطلاعات داده شود به آینده امیدوار می شوند.
ثمرههاشمی به اندک بودن امکانات تبلیغی در برخی روابط عمومیها و دسترسی برخی دیگر به امکانات و تجهیزات کافی اشاره کرد و افزود: روابط عمومیهای برخوردار از بودجه و امکانات باید عدالت را رعایت کنند.