ویدئویی به بهانه اکرام فیلم «امیر» در شبکه نمایش خانگی از نقش‌های تاثیرگذار سحر دولتشاهی بازیگر این فیلم را ببینید.

سحر دولتشاهی

به گزارش همشهری آنلاین، سحر دولتشاهی با فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی به سینمای ایران معرفی شد. بازیگری که با تئاتر کارش را شروع کرد و با اینکه نقشش در «چهارشنبه سوری» کوتاه بود اما همان، اتفاق مهمی را در مسیر بازیگری او رقم زد.کارنامه او نه فقط با فرهادی بلکه با اسم کیارستمی، بیضایی، فرمان آرا، فرهادی و کیمیایی نیز اعتبار پیدا می‌کند.  دولتشاهی نقش‌های مهم زیادی در کارنامه اش دارد که یکی از آنها به همکاری‌اش با بهنام بهزادی در «وارونگی» بر می‌گردد. نقشی پیچیده با بازی زیر پوستی سحر دولتشاهی که مورد توجه منتقدان غیر ایرانی نیز قرار گرفت.

نقش دیگری که اولین سیمرغ بازیگری را برایش ارمغان آورد، در «عصر یخبندان» مصطفی کیایی بود. دولتشاهی در این فیلم نقش زنی تباه شده و پریشان را بازی کرده که بازی روان و یک دست او نقطه عطف دیگر کارنامه‌اش است.
او در ادامه توانمندی‌های خود را در نقش‌های مختلف دیگر محک می‌زند و حتی در کمدی هم بازی می‌کند. بازی ظریف و پرجزئیات او در فیلم «عرق سرد» و زن نگران با لهجه شمالی «چهار راه استانبول» چالش دیگری برای این بازیگر بود که او را به دومین سیمرغ بازیگری رساند.

سحر دولتشاهی سال گذشته در سریال «قورباغه» هومن سیدی ایفای نقش کرد. چهارمین سریال دولتشاهی که امسال وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما با بازی سحر دولتشاهی نیز به تازگی وارد شبکه خانگی شده است. حضور متفاوت دولتشاهی در این فیلم و بازی در نقش زنی که دچار مشکلات روحی و روانی است بهانه‌ای شد تا کارنامه هنری این بازیگر مروری دوباره شود.

کد خبر 521568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha