بهبودیافتگان کرونا در مشهد تاکنون ۶۰ لیتر پلاسما برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری اهدا کرده‌اند.

پلاسما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی دوشنبه ۲۶ خرداد گفت: تاکنون ۱۲۰ بیمار بهبودیافته از کرونا در مشهد پس‌از بهبودی کامل و گذراندن دوره قرنطینه به اهدای پلاسمای خود اقدام کرده‌اند.

دکتر مجیدعبداللهی افزود: تمام افرادی که پلاسمای خون خود را طی این مدت اهدا کرده‌اند، مرد بوده‌اند.

وی ادامه داد: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، کاملا داوطلبانه و اقدامی نوین برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۹۹ در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد آغاز شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از مراکز مهم پلاسما درمانی کشور است.

عبداللهی افزود: بهبودیافتگان بیماری کرونا بعد از یک ماه به بالاترین سطح از آنتی بادی در خون می‌رسند و پلاسمای خون آنها می‌تواند جان بیماران بدحال مبتلا به کرونا را نجات دهد.

پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کروناست که با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان کشور و از جمله در شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.

به گفته سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۸۳۷ تن رسید.

کد خبر 521779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha