یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های دولتی چین امروز (یکشنبه 29 اردیبهشت) اعلام کردند، کارشناسان چینی پس از انجام بازرسی‌ها می‌گویند تاسیسات هسته‌ای این کشور بر اثر زلزله ویران‌کننده در استان جنوب غربی سیچوان آسیب ندیده‌اند.

خبرگزاری آلمان از پکن گزارش داد، خبرگزاری رسمی چین شینهوا به نقل از منابع دولتی نوشت: «پس از انجام تحقیقات دقیق، تایید شد که تاسیسات هسته‌ای در وضعیت ایمن هستند.»

گمان می‌رود چندین تاسیسات نظامی کلیدی مرتبط با تحقیقات هسته‌ای، تولید پلوتونیم و تولید کلاهک هسته‌ای نیز در نزدیکی شهر میانیانگ سیچوان باشند، شهری که یکی از بدترین مناطق خسارت‌دیده از زلزله دوشنبه پیش است.

وزارت محیط زیست دستور بررسی محلی به خاطر احتمال نشتی تاسیسات هسته‌ای فوق‌سری نظامی را صادر کرده، این در حالی است که کارشناسان معتقدند سازه این تاسیسات، در برابر زلزله‌های بسیار قوی‌تر از مورد اخیر مقاوم است.

هیچ نیروگاه برق هسته‌ای در سیچوان مستقر نیست.

زلزله 7.9 ریشتری دوشنبه پیش صدها هزار ساختمان را ویران کرد، دستکم 30 هزار تن را کشت و ده‌ها هزار تن را زیر آوار گرفتار یا مفقود کرد.

برخی از پنج میلیون نفر جمعیت سیچوان پس از این زلزله بی‌خانمان شدند و صدها سد و رودخانه خسارت دیدند، به طوری که بسیاری از شهرها و روستاها در معرض مخاطره سیل قرار دارند.

کد خبر 52193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز