مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

آتش نشانان جهان آبان ماه به تهران می آیند.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری زمان برگزاری مسابقات جهانی آتش نشانان و امدادگران که با شرکت 25 کشور آسیایی و اروپایی قرار بود در شهریورماه امسال به میزبانی شهرداری تهران برپا شود با دو ماه تاخیر به آبان ماه امسال موکول شد.

احمد ضیایی - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این باره  گفت: فدراسیون مسابقات جهانی آتش نشانی و امدادرسانی به دلیل گرمای هوا خواستار تغییر زمان برگزاری مسابقات از شهریورماه به مهرماه شد که این درخواست نیز به دلیل همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان با مخالفت میزبان مسابقات یعنی شهرداری تهران مواجه شد و درنهایت دو طرف بر روی برگزاری مراسم در فاصله روزهای دهم تا پانزدهم آبان ماه به توافق رسیدند.

وی اظهار داشت: قرار است 25 تیم از 25 کشور جهان با حدود 400 نفر (از هر تیم 8 بازیکن اصلی، 2 ذخیره، پزشک، مربی، سرمربی و سرپرست) در این مسابقات حاضر شوند. علاوه بر این امسال در نظر داریم به غیر از کشورهای شرکت کننده در این مسابقات از سایر کشورهای غیرعضو جهان نیز دعوت به عمل آوریم به این امید که آشنایی آنها با نحوه برگزاری، نوع و کیفیت مسابقات از نزدیک منجر به ترغیب این کشورها به شرکت فعال در دوره های بعدی مسابقات جهانی امدادرسانی و آتش نشانی شود.

ضیایی ادامه داد: امروز آندره کالی نین معاون وزیر اضطراری روسیه و مدیر اجرایی فدراسیون مسابقات جهانی آتش نشانان و امدادگران با دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران به عنوان میزبان اصلی این مسابقات جلسه مشترکی خواهند داشت تا درمورد شرایط مسابقات، نحوه نظارت و برگزاری مراسم،  امکانات، تجهیزات موردنیاز و محل برگزاری مسابقات به توافقات نهایی دست یابند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بر ضرورت برگزاری مسابقات دوستانه به منظور آمادگی نیروهای امدادگر و آتش نشان کشورمان تاکید کرد و گفت: در اوایل خردادماه آتش نشانان ما با حضور در شهر «کی یف» در مسابقات مقدماتی بین المللی چرنویل که از 6 سال پیش به منظور بزرگداشت یادواره کشته شدگان حادثه چرنویل برگزار می شود شرکت کردند و از میان 16 کشور شرکت کننده به مقام ششم دست یافتند.

در این مسابقات آتش نشان جهان با شرکت در 4 رشته دوی 100 متر، دوی 100 * 4متر با موانع مرتبط با تجهیزات آتش نشانی، عملیات آب درمانی و برج نجات با یکدیگر به رقابت پرداخته و میزان توانمندی خود را در مهار حوادث به محک می گذارند.

کد خبر 522

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز